Budget topper: Essence Stay All Day Concealer

essence stay all day concealer

Ik ben al jaren op zoek naar de perfecte concealer. Ik heb een hele lichte huidskleur, waardoor de meeste concealers voor mij te donker zijn. Het resultaat is dan een gelige waas onder de ogen, terwijl ik de zone onder mijn ogen net lichter wil maken. Dé truc hiervoor is een concealer gebruiken die één tint lichter is dan de eigen huidskleur. Het is de truc die ook sterren zoals Kim Kardashian toepassen om een frisse, wakkere blik te creëren.

Foto: examiner.com

Foto: examiner.com

Maar met mijn bleke huidje is het vinden van een nog lichtere tint een eerder onmogelijke opdracht. Jarenlang gebruikte ik een vloeibare concealer van Hema waar ik helemaal tevreden mee was, maar helaas is die niet langer verkrijgbaar (why Hema?). Ik gebruikte ook een tijdje eentje van MAC, en hoewel die goed zijn werk deed, heb ik het er niet meer voor over om zo’n 20 euro neer te tellen voor een minuscuul tubetje make-up.

Onlangs viel mijn oog op de Stay All Day Concealer van Essence. Aangezien het goedje maar 2,59 euro kost, besloot ik het een kans te geven. En ik werd aangenaam verrast!

essence stay all day concealer

De Essence concealer belooft 16 uur lang te blijven zitten. Ik denk dat dit wel klopt, als je de gecamoufleerde huid tenminste voorziet van een laagje poeder.

De smalle huls bevat een creamy substantie die je makkelijk kan aanbrengen met de handige sponsapplicator (de soort die je ook vaak bij lipgloss ziet). Pluspunt! Ik heb een hekel aan concealerstiften waarbij je het product naar voren moet duwen door middel van een draaibeweging, waarna een klodder product tussen de haartjes verschijnt. Deze stiften zijn volgens mij niet alleen moeilijk te doseren, ik ben er ook van overtuigd dat je zeker één derde van het product kwijt bent. Deels omdat de haartjes het opzuigen, deels omdat er altijd een restje blijft zitten in het draaisysteem.

Bovendien smeer ik mijn concealer niet uit, maar breng ik een paar stipjes aan onder mijn ogen. Die blend ik dan in mijn huid met mijn vingertoppen. Het resultaat poeder ik af met mijn favoriete gezichtspoeder en weg zijn mijn donkere kringen! Zelfs wanneer ik helemaal geen make-up draag, kan ik het soms niet laten om een laagje concealer aan te brengen onder mijn ogen. Het maakt volgens mij een wereld van verschil. En zelfs zonder foundation zie je het helemaal niet zitten op de huid.

Op deze foto draag ik geen make-up. Zoals je ziet heb ik een behoorlijk donkere kring onder mijn oog.

essence stay all day concealer voor

Op de volgende foto heb ik de concealer al deppend aangebracht met mijn vingertoppen. Weg donkere kring!

essence stay all day concealer na

Om het geheel af te maken heb ik een laagje poeder over de concealer aangebracht. Op die manier zie je de concealer niet meer zo goed zitten en blijft hij zeker de hele dag op zijn plek.

essence stay all day concealer poeder

Voortaan ga ik de Essence concealer blijven gebruiken. Een goed product voor een klein prijsje, altijd leuk! Wat is jouw favoriete concealer?

2 gedachtes over “Budget topper: Essence Stay All Day Concealer

  1. Pingback: My everyday make-up | Fashion Fever

Geef een reactie

