Mascara review: L’Oréal Miss Manga

lorealmissmanga

Wat mascara betreft, ben ik al een tijdje verknocht aan The Falsies van Maybelline. Het is geen wondermiddel (valse wimperseffect? yeah right), maar voor mij is het de beste mascara die ik tot nu toe heb gebruikt. Ik probeer dan ook rationeel te blijven en niet nieuwsgierig te worden telkens een nieuwe mascara op de markt gegooid wordt. Helaas lijkt het gras nét dat tikkeltje groener aan de overkant, waardoor ik me toch al eens laat verleiden tot een nieuwe mascara-aankoop.

Dit keer ben ik gezwicht voor de nieuwste van L’Oréal. Toegegeven, de glanzende zwart-roze huls zit er voor meer dan iets tussen. Ook de naam vind ik erg origineel, ‘Miss Manga’, verwijzend naar de schattige Japanse stripfiguurtjes met grote, sprekende ogen. Maar vooral de product claim wist mijn interesse te wekken: “Mega volume from top to bottom lashes”. Mega volume, laat dat nu net zijn wat mijn flinterdunne wimpers nodig hebben!

missmangaborstel

De applicator ziet er veelbelovend uit. Het gaat om een grove borstel, niet zo’n dun plastic borsteltje waar ik een hekel aan heb. Ook loopt het borsteltje taps toe naar de punt, dit kan handig zijn om de uiterste wimpers te voorzien van een laagje mascara. Bovendien is het borsteltje zeer buigzaam. In principe kan je een hoek van 90 graden maken vanaf het knikje in de applicator, maar de vraag is welke meerwaarde dit biedt voor het aanbrengen van de mascara.

applicatormissmanga

Oké, tijd om te testen! Op de foto’s links zie je mijn ogen zonder mascara (brrr). Rechts zie je het resultaat nadat ik twee flinke lagen heb aangebracht.

missmanga

Wat vinden jullie van het resultaat? Persoonlijk vind ik dat de mascara eerder lengte geeft aan mijn wimpers dan volume. En dat terwijl dit juist een volume mascara hoort te zijn. Ook als ik experimenteer met nog meer laagjes, blijft het resultaat eerder pover. Een beetje teleurstellend dus.

Toch maar terug naar Maybelline?

5 gedachtes over “Mascara review: L’Oréal Miss Manga

  1. Kruidvat-experte is een groot woord 😉 maar ik voel me vereerd omdat het van jou komt ! Smaken blijven natuurlijk verschillen … Maar ik ben er alvast aan verkocht ! Het vergt in het begin wel wat handigheid omdat het borsteltje ‘big bold’ is . Maar ik vind het een aanrader ..

    (Jammer dat je geen foto’s kan bij voegen in reacties! Maar , i love your blog !)

Geef een reactie

