Waarom ik van de herfst hou

herfst2

Ik geef toe, ik ben een zomermeisje. Hoewel ik in de winter ter wereld kwam, ben ik pas in mijn nopjes als ik mijn zomerjurkjes weer van onder het stof kan halen. Languit nietsdoen in de tuin of op het strand, barbecueën met vrienden, ’s avonds nog buiten kunnen wandelen zonder jas,… Ik krijg al bijna heimwee als ik aan die mooie zomerdagen terugdenk!

Toch heeft de herfst ook zijn charmes, zoals elk seizoen trouwens. Al zijn die soms ver te zoeken als ik mij met tegenzin moet verplaatsen door de gure wind en regen. Ik besloot een lijstje te maken met 10 dingen die ik wél leuk vind aan de herfst. Kijk je mee?

Met stip op nummer één: warme chocomelk. Het liefst voorzien van een toefje slagroom! Wie creatief aan de slag wil kan zelf chocoladestokjes maken (die je dan oplost in een kom melk) of zijn chocomelk pimpen, zoals beautyblogger Serena deed met Maltesers. Njam!

tas3

Dekentjes! Ik ben een koukleum. Altijd! Wat is er dan ook leuker dan na een lange school- of werkdag wegzakken onder een dekentje voor tv? Wat moet je trouwens buiten gaan doen in dat weer? Leve dvd’s kijken! (Stiekem zit ik ook graag in de lente en zomer onder een tv-dekentje.)

DIY’en. As in: do it yourself! De weersomstandigheden dwingen je ertoe om meer tijd binnenshuis te spenderen. Mijn tip? Maak daar dankbaar gebruik van en ga eens creatief aan de slag! In magazines zie ik de laatste tijd steeds vaker het woord ‘crocoonen’ opduiken, een samentrekking van creatief cocoonen. Leer breien, bak zelf een taart of koekjes, maak (geur)kaarsen die je achteraf cadeau kan doen,… De mogelijkheden zijn eindeloos en het internet staat bomvol leuke tips en ideeën! Zelf hou ik heel erg van knutselen en creatief bezig zijn.

Laarzen. Ik houd van laarzen. Volgens mij zijn het de meest elegante schoenen voor een vrouw. Met laarzen kan je alle kanten op: chique (lange, aansluitende laarzen met een hak), stoer (platte laarzen met gespen of studs) of sexy (laarzen tot boven de knie of juist korte enkellaarsjes). Wat mij betreft oogt bovengenoemd schoeisel veel stijlvoller dan een paar ballerina’s of platte zomersandalen.

Soep! Mijn eeuwige voornemen bestaat eruit dat ik gezonder wil gaan leven (lees: vaker sporten en gezonder eten). Helaas krijg ik het eigenlijk nooit voor mekaar om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten tot mij te nemen. Soep is hiervoor de perfecte oplossing! Het is niet alleen lekker, maar je hebt meteen een extra portie groenten én water binnen. En geef toe, een kom soep smaakt toch veel beter in de herfst dan in de zomer?

Ik ben verslaafd aan lippenbalsem. Zeker wanneer mijn lippen het slachtoffer zijn van lage temperaturen en ijzige windvlagen ga ik de hele dag door aan het smeren. Zachte en glanzende lippen zijn het resultaat! Mijn favorieten op dit moment zijn de lippenbalsem van Bodysol en de vloeibare ‘Lip Rescue’ balsem van Hema.

Naar Snow Patrol luisteren! Waar de zomer vooral gepaard gaat met vrolijke en uptempo muziek, associeer ik de herfst eerder met wat donkerdere, rustigere muziek. Dat betekent dat ik spontaan andere cd’s opleg. Snow Patrol is een van mijn all time favorites en de nummers van Gary Lightbody en co geven mij altijd een instant warm gevoel!

kaars

Ook de najaarscollecties maken mij blij! Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op zomerkledij. Maar tegelijkertijd is de zomermode ook weinig interessant. Topjes, jurkjes, rokjes en shorts zijn luchtig en leuk, maar leveren geen spectaculaire combinaties op. In de herfst kan je veel creatiever aan de slag met laagjes en verschillende texturen.  Bovendien is een dikke jas, muts en sjaal nog niet (altijd) nodig, waardoor je outfit nog steeds zichtbaar is als je on the go bent.

In de herfst kan ik weer donkere nagellak dragen. Zwart, donkergrijs, paars, wijnrood,… Het zijn stuk voor stuk kleuren die je look net wat chiquer doen lijken. Dit in tegenstelling tot de knalkleurtjes die in de zomer populair zijn, maar die volgens mij niet altijd even stijlvol overkomen.

Kijk eens om je heen! Op dit moment is de natuur op haar mooist. Wat is er dan ook leuker dan een gezellige herfstwandeling maken? Als je lekker ingeduffeld bent, merk je maar weinig van het minder mooie weer. Wandelen is bovendien gezond en het is de ideale gelegenheid om bij te praten. En natuurlijk wordt zo’n wandeling achteraf beloond met een warme chocomelk!

Wat vind jij leuk aan de herfst?

Een gedachte over “Waarom ik van de herfst hou

  1. Het straaltje zon dat neer dwarrelt door de koude lucht van de herfst voelt zoveel heerlijker dan de ‘standaard’ zon in de zomer. Genieten van de laatste warmte in de herfst terwijl je muisstil neergeploft languit in de zetel ligt! Heerlijk !

Geef een reactie

