Kneipp bodylotion – zachte huid

kneippbodylotion

Ik ben al jaren op zoek naar de perfecte bodylotion. Geen makkelijke queeste, want ik ben best veeleisend als het op dit beautyproduct aankomt. Ik heb namelijk een hekel aan smeren! Eigenlijk vind ik het puur tijdverlies. Daarom ben ik al een tijdje op zoek naar een product dat mij snel het gewenste resultaat oplevert: een zachte, gehydrateerde huid!

Wanneer ik uit de douche stap, heb ik het gewoonlijk koud en wil ik me bijgevolg zo snel mogelijk hullen in warme kledij. Niets vervelender dan nog een eeuwigheid te moeten wachten tot mijn bodymilk is ingetrokken. Ik kan het namelijk niet verdragen om met een plakkerige huid in mijn kleren te stappen. Dit is dan ook mijn eerste en belangrijkste vereiste: een goede bodymilk trekt supersnel in de huid! Daarom kies ook altijd voor een melk en niet voor een body butter, die een wat dikkere, vettere substantie heeft en maar traag opgenomen wordt door de huid.

Daarnaast wil ik dat mijn bodylotion geen sterke, allesoverheersende geur heeft. Meestal vind ik dergelijke geuren nogal synthetisch ruiken. Een product met citroengeur moet naar échte citroenen ruiken en niet naar citroensnoep, toch? Enkel de body butters en lotions van The Body Shop hebben heerlijke, waarheidsgetrouwe geuren.

Ten slotte wil ik ook écht resultaat zien. Veel bodylotions beloven een gehydrateerde huid (sommige zelfs voor meerdere dagen tot een week), maar na welgeteld één dag is mijn huid alweer droog. Ik heb echt geen zin, noch tijd, om elke ochtend te smeren. Is het dan zo moeilijk om een product te vinden dat mijn huid voor enkele dagen oppept?

Neen! Na jaren zoeken vond ik wel degelijk mijn holy grail. Toen ik zowat alle drogisterijmerken had getest en mijn gading maar niet vond, stapte ik naar de natuurwinkel. Daar botste ik op de producten van Kneipp. Erg aantrekkelijk zagen ze er niet uit, integendeel. Laat ons zeggen dat ik het merk niet associeerde met jonge mensen. Ik besloot de bodylotion toch een kans te geven en legde mij alvast neer bij het feit dat vast op niets zou uitdraaien.

kneippbodylotion1

Tot mijn grote verbazing was dit de beste bodymilk die ik ooit had gebruikt. Ik heb last van keratosis pilaris, een vreselijk woord voor de immer aanwezige kippenvelbultjes op mijn bovenarmen en –benen. Over het algemeen voelt deze huid wat ruwer aan. De Kneipp bodylotion doet mijn ruwe huid niet alleen gladder aanvoelen, maar zorgt er ook voor de bultjes minder opvallen. Iets waar ik al jaren naar op zoek was!

Bovendien trekt de bodylotion zeer snel in, het duurt hooguit enkele minuten. Na het smeren kan ik meteen mijn kleren aantrekken, I love it!

Alleen de geur kan iets beter. Volgens de verpakking geurt het product naar amandelbloesem. Geen idee hoe deze bloem echt ruikt, maar ik vind de geur nogal ouderwets en poederig. Gelukkig blijft deze niet al te lang hangen.

kneippbodylotion2

Al bij al ben ik dus zéér tevreden over dit product, dat overigens grotendeels natuurlijke ingrediënten bevat. Ondertussen is het Kneipp-gamma ook al verkrijgbaar bij onder andere Kruidvat en heeft men de verpakking wat gerestyled (al is ‘ie nog steeds niet hip te noemen). Voor een fles van 200 ml betaal je zo’n 9 euro. Iets duurder dan de gemiddelde bodylotion, maar volgens mij dubbel en dik zijn geld waard!

Geef een reactie

