Review: Catrice Waterproof Topcoat

catricewaterprooftopcoatdef

Er zijn zo van die dagen waarop je een waterproof mascara kan gebruiken. Als je door een plensbui heen moet bijvoorbeeld (en in ons Belgenlandje is dat eerder regel dan uitzondering), als je verkouden bent (inclusief tranende ogen) maar toch wat make-up wil dragen of als je vermoedt dat je die dag zal huilen (denk maar aan een begrafenis of een huwelijk).

Toch heb ik geen enkele waterproof mascara in mijn make-up stash. Dankzij enkele horrorervaringen uit het verleden denk ik er niet meer aan om die te gebruiken. Ik herinner mij nog taferelen van waterproof mascara die onmogelijk te verwijderen was (hoe hard ik ook in de weer was met oogmake-upreiniger) met uitvallende wimpers als gevolg.

Onlangs las ik wat over de Catrice Waterproof Topcoat. Het gaat om een kleurloze topcoat die je over je gewone mascara aanbrengt, zodat hij waterproof wordt. Wat een geniaal idee! Waarom heeft niemand dit eerder bedacht? Ik vind het alvast een pluspunt dat je nog steeds je favoriete mascara kan blijven gebruiken!

Ik besloot het goedje te testen. Alles voor de blog, toch? Ik vind de verpakking alvast geslaagd! Catrice slaagt er steeds beter in om haar producten minder goedkoop te laten ogen.

catricewaterprooftopcoat

De applicator is vergelijkbaar met een mascaraborstel, wat ik verwacht had. Het product is niet volledig transparant, maar wat witachtig.

waterprooftopcoat

Oké, hier gaan we dan. Door het grauwe weer kon ik geen foto’s nemen in natuurlijk daglicht, dan maar badkamerfoto’s met minder flatterend TL-licht… Op de volgende foto heb ik een gewone mascara op, namelijk Miss Manga van L’Oréal.

ogenvoor

Op de foto hieronder heb ik een laagje Catrice topcoat aangebracht. Ik wachtte tot de mascara helemaal droog was.

mettopcoat1

Ik heb het idee dat mijn mascara iets minder mooi zit. Ook verliep het aanbrengen nogal kliederig. Bovendien gingen mijn wimpers wel wat samenklitten, ik heb ze weer even in vorm moeten brengen met een kammetje.

De topcoat is transparant wanneer je hem aanbrengt. Het is dus nogal moeilijk om te zien welke wimpers voldoende bedekt zijn met topcoat. Voor de zekerheid bracht ik een royale laag aan.

Klaar voor de test!

Test 1:

Hoewel het buiten regende, besloot ik de test toch liever binnenshuis te houden. Ik spatte behoorlijk wat water in mijn gezicht (vergelijkbaar met een regenbui) om na te gaan of mijn mascara wel degelijk standhield.

Dit was het resultaat:

test1

Wow, mijn mascara is nog intact! Tijd voor een volgende test…

Test 2:

Ik plonsde herhaaldelijk water in mijn gezicht. Je weet wel: wat je vaak ziet in films als men wakker (of nuchter…) wil worden.

test2

En zo zien mijn wimpers eruit! Niet meer zo netjes als voorheen, wat ook logisch is. Ik heb er écht veel water tegenaan gegooid.

Toch kan ik besluiten dat mijn mascara nauwelijks tot niet is uitgelopen! Wel zijn sommige wimpers wat beginnen klitten.

Wat mij betreft is deze waterproof topcoat very much approved! Een handig product voor een klein prijsje, want ik betaalde slechts €4,59. Ik reinigde mijn ogen achteraf met een oogmake-upreiniger voor waterproof mascara en dit lukte wonderwel.

Zou jij dit gebruiken? Of toch liever een echte waterproof mascara?

Geef een reactie

