Bourjois blush – Rose d’Or

bourjois rose d'or

Ik voel mij al jaren aangetrokken tot de blushes van Bourjois, maar op de een of andere manier heb ik er nog nooit een gekocht. De leuke, ronde doosjes hebben volgens mij een lieflijke uitstraling. De prijs vind ik dan weer iets minder lief: €10,99 voor een blush van een drugstore merk vind ik eigenlijk nét iets te duur. Na lang uitstellen, besloot ik toch een doosje mee te nemen naar huis.

Ik koos voor de kleur 34 Rose d’Or. De naam doet vermoeden dat de kleur vergelijkbaar is met Rose Gold van Sleek, wat dan weer een dupe is voor Orgasm van NARS. Rose Gold heb ik, Orgasm niet. Ik kan dus enkel met de eerste een vergelijking maken.

P1060339

Rose d’Or is een lichtroze tint met koele ondertoon, afgewerkt met een subtiel gouden glansje. Wanneer ik beide kleuren naast elkaar op de foto zet, merk ik toch een duidelijk verschil. Rose Gold is veel warmer en neigt eerder naar koraalrood. De gouden glans is zeer duidelijk aanwezig en is ook op mijn wangen too much! De blush heeft volgens mij eigenlijk meer weg van een highlighter en is voor mij persoonlijk te glimmend. Nochtans is het een grote hype in beautyland!

rosegold

Hier zie je Rose Gold in detail. Naar mijn idee veel te goud.

Maar nu verder naar Rose d’Or van Bourjois. De verpakking is, zoals eerder gezegd, heel girly en schattig. Helaas zijn de blushes niet zo makkelijk stapelbaar vanwege de afgeronde bovenkant, maar dat is een klein detail.

bourjois rose d'or

Tot mijn grote verbazing zit er in het kleine potje ook een heel klein kwastje. Eerlijk? Dit zal ik nooit gebruiken. De haren zijn allesbehalve zacht en met zo’n vreemde vorm kan je de blush volgens mij nooit mooi aanbrengen.

Het doosje bevat ook een spiegeltje (gebruik ik eigenlijk ook nooit) en een klein kaartje met wat meer uitleg. Wat lief! Ik ben wel te vinden voor dit soort leuke details.

For 150 years, Bourjois baked technology process has offered women a blusher with a fine, light texture, incredibly transparent and perfect for blending. The irresistible shades always give a healthy glow and natural result!

Klinkt veelbelovend!

bourjois rose d'or

Hieronder zie je de kleur van dichtbij. Op het eerste zicht een hele mooie koele tint, die zowat iedereen goed staat volgens mij. Toch zal deze blush het best tot zijn recht komen op bleke huidjes!

P1060090

Hieronder een swatch. Zoals je ziet is de blush zeer gepigmenteerd!

bourjois rose d'or swatch

In natuurlijk daglicht ziet de tint er nog iets koeler uit.

bourjois rose d'or swatch

Op naar het resultaat! Op mijn wangen ziet de blush er zeer subtiel en natuurlijk uit vind ik. Toch geeft de gouden gloed mijn gezicht de nodige warmte, I love it!

Op de twee eerste foto’s draag ik op mijn gezicht enkel wat bronzer. Op de overige foto’s draag ik BB cream en bronzer. Ik heb het idee dat de blush nog wat beter blend als ik een BB cream opheb.

bourjois blush

bourjois blush

bourjois blush rose d'or

bourjois blush rose d'or

bourjois blush rose d'or

Op deze foto zie je goed het gouden glansje op mijn wangen.

Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze blush. Er is voor mij slechts één minpuntje: de geur! De blush heeft echt een poederige, ouderwetse geur. Het doet me denken aan het soort parfum dat oudere vrouwen dragen. Gelukkige vervliegt de geur zeer snel.

Al bij al een zeer fijn product dus! Wat is jullie favoriete blush?

6 gedachtes over “Bourjois blush – Rose d’Or

  1. Pingback: My everyday make-up | Fashion Fever

Geef een reactie

