How to: feestelijke nagels

glitternagelsfront

Vandaag toon ik je stap voor stap hoe je deze party proof ombre nagellook kan creëren. Ik ben een echte nail art kluns, wees dus maar gerust: moeilijk is het zeker niet!

Om dit effect te creëren heb je 3 nagellakjes nodig:

  1. Een kleurtje naar keuze. Ik koos voor Smokin’ Hot van Essie, een donkergrijze kleur met een paarse ondertoon. Deze look komt het meest tot zijn recht als je een donkere tint gebruikt, zoals zwart of bordeaux.
  2. Een gouden of zilveren nagellak. Ik gebruikte Full Metal Jacket van NYC.
  3. Een gouden of zilveren glittertopcoat. Ik opteerde voor Gold Carat van L’Oréal.

nagellak2

Als je die in huis hebt, raad ik ook aan om basecoat en topcoat te gebruiken zodat het resultaat langer mooi blijft.

Oké, aan de slag!

Stap 1:

Voorzie je nagels van een laagje basecoat.

Stap 2:

Breng 2 dunne laagjes aan van je basiskleur. Laat drogen.

essie smokin hot

Stap 3:

Neem de goud- of zilverkleurige nagellak en strijk het teveel aan nagellak goed af. Het is de bedoeling dat je dit laagje héél dun aanbrengt. Breng de lak aan tot een derde van je nagel.

Dit hoeft helemaal niet zo netjes te zijn. Integendeel, het oogt leuker als het wat slordig is aangebracht. Mijn randjes zijn eigenlijk nog iets te strak, het is mooier als de kleur wat vervaagt naar boven toe.

ombre glitter

Stap 4:

Breng een glittertopcoat aan op twee derde van je nagels. Je begint dus iets hoger te lakken dan daarnet. Aangezien glitterlakjes niet zo dekkend zijn, mag je deze rijkelijk aanbrengen. Zorg ervoor dat de overgang tussen beide lakjes zo min mogelijk zichtbaar is.

3

3jjijk

Stap 5:

Breng een transparante topcoat aan. Klaar!

Dit is het resultaat:

resultaat

resultaat2

Wat denken jullie?

6 gedachtes over “How to: feestelijke nagels

  1. Heel gaaf effect! Ik doe ook wel eens zoiets, maar dan met een kitje van de H&M. Dan sprinkel ik er gewoon wat glitters overheen. Krijg ik ook zo’n soort ombre effect 🙂

  2. Mooi en feestelijk! Als je de eerste laag goud/zilver nog wat minder dekkend wil kun je het altijd sponzen ipv aanbrengen met het kwastje. Wat een leuke ring heb je aan trouwens, strikjes ❤

Geef een reactie

