MTV EMA’s 2013: Rode Loper

mtv ema's

Afgelopen weekend vonden de MTV European Music Awards plaats in Amsterdam. Heel wat celebs haalden weer het beste uit zichzelf naar boven om te schitteren op de rode loper. Hoewel niet iedereen daarin slaagde volgens mij… Mijn overzicht van de red carpet looks:

MTV EMA's 2013 - ellie goulding

MTV EMA's 2013 ellie goulding

We beginnen met Ellie Goulding die voor een gewaagde jurk koos. Vooral de tweede foto toont aan dat het geen doordeweekse outfit is! Toch kan zij dit wel hebben vind ik. Ze heeft een heel lieflijke, brave uitstraling, waardoor het niet ordinair oogt. Haar make-up hield ze simpel en naturel, een goede keuze in combinatie met deze opvallende kanten jurk.

MTV EMA's 2013 iggy azalea

Over naar Iggy Azalea. Als je fan bent van haar muziek, zoals ik, heb je wellicht al enkele videoclips van haar gezien. Daarin wordt snel duidelijk dat het geen doetje is en dat ze zich graag sexy en uitdagend kleedt. Ik vind dat het deel uitmaakt van haar female rapper imago en dat het wel bij haar past. De creatie die ze droeg op de EMA’s vind ik toch iets minder geslaagd. Ik heb niks tegen een hoge split en ook de jurk is op zich oké, maar deze split is wel héél hoog. In die mate dat ik het toch wat ordinair vind.

MTV EMA's 2013 - Exclusive Arrivals Studio

MTV EMA's 2013 - miley cyrus

Over ordinair gesproken… daar hebben we Miley Cyrus weer. Ook dit keer slaagt ze erin om er goedkoop en trashy bij te lopen. Het lijkt wel of ze een DIY-jurk gemaakt heeft van een oud T-shirt. Gelukkig is haar achterste nét bedekt. Ook de laarzen zijn desastreus. Oké, zwart en wit is hip, maar van deze print word ik lichtelijk duizelig. Will she ever learn?

MTV EMA's 2013 katy perry

Katy Perry! Ik ben helemaal fan, het is dan ook met pijn in het hart dat ik moet toegeven dat deze jurk een complete misser is in mijn ogen. Veel te braaf, veel te Sneeuwwitje-achtig. Ik hou niet van de glanzende babyblauwe kleur, noch van de lengte (net boven de knieën had al veel beter geweest). Haar kapsel past op zich wel bij de outfit, maar ik vind het wat te ouderwets. Je bent toch nog maar 29, Katy? Haar make-up is subtiel en mooi.

MTV EMA's 2013 katy perry

Dit droeg Katy na afloop van de show. Is dit dan weer het andere uiterste? Ik ben eerlijk gezegd ook geen fan van deze outfit. Het doet me denken aan de eighties punk outfits die Miley Cyrus de laatste tijd draagt. Jammer, want ze is zo mooi! Ze zou prachtig staan met een sexy jurk en lange, losse haren!

MTV EMA's 2013 ariana grande

Wie is dit meisje? Ze ziet er erg jong uit. Ze heet Ariana Grande, zo blijkt. Ze ziet er alleszins uit om op te eten! Haar make-up is prachtig: subtiele winged liner en mooie nude lips. Haar jurk is leuk en verfrissend. Ik vind alleen dat ‘ie een tikje korter mocht zijn. Ik weet niet hoe groot Ariana is, maar ze oogt nogal klein op de foto. Als de jurk nét boven haar knieën zou eindigen, zou ze volgens mij wat groter lijken. Nog een minpuntje: de huidskleurige panty’s. Een iets transparanter exemplaar had ook gekund. De contrasterende witte nagellak vind ik prachtig!

MTV EMA's 2013 icona pop

De dames van Icona Pop blijken echte fashionista’s te zijn. Niet zo vreemd, als je weet dat ze opgroeiden in Stockholm. Beide outfits vind ik zeer geslaagd, maar mijn voorkeur gaat uit naar de rechtse. Sexy, maar toch stijlvol! Leuk duo!

mtv ema 2013 laura whitmore

Laura Whitmore is de naam van deze schone. Na wat research kom ik te weten dat ze presentatrice is bij MTV Europe. Ze heeft volgens mij de meest geslaagde look van de avond. Haar haar is prachtig in model gebracht. Haar make-up kan ik niet in detail zien, maar het lijkt op een mooie smokey eye en een nude lip. Haar jurk vind ik super. Een béétje kort, maar met zo’n stel benen moet je pronken! Het schijnt trouwens een jurk van Supertrash te zijn. Zo zie je maar dat een mooie look helemaal niet duur hoeft te zijn!

MTV EMA's 2013 - rita ora

Rita Ora heeft wél begrepen hoe je een hoge split draagt. Ze koos voor een ietwat brave, zwarte jurk. De opvallende split maakt gelukkig veel goed. Verder draagt ze gouden en zilveren juwelen door elkaar heen, iets wat ik zelf niet zou doen, maar het misstaat haar niet. Ze koos voor een heel subtiele ooglook en haar trade mark rode lippen. Persoonlijk zou ik haar haren wel liever een tint donkerder zien, ik vind het er nogal grauw uitzien nu.

MTV EMA's 2013 louise roe

Deze laatste outfit behoort toe aan Louise Roe, volgens Wikipedia een presentatrice, model en modejournaliste. Ik vind haar jurk met etnische print prachtig! Een beetje zomers misschien, maar met zo’n bruine teint vormt dat nauwelijks een probleem. De pastelkleurtjes contrasteren heel mooi met haar gebronsde huid. Een maxi dress is niet voor iedereen weggelegd, maar zij raakt er duidelijk mee weg. Haar donkere nagellak en gouden juwelen maken voor mij het plaatje af.

Welke look vinden jullie het meest geslaagd? En welke helemaal niet?

 

Foto’s: justjared.com

6 gedachtes over “MTV EMA’s 2013: Rode Loper

  1. Ik was erbiiij! Nouja, niet bij de rode loper maar bij de optredens 😉 De outfit van Laura Whitmore vind ik geweldig, en de outfit van Miley (wederom) vreselijk haha

  2. Vooral Ariana, Ellie en Rita zien er super uit! Wat heb jij een leuke blog! Ik ben je blog meteen via bloglovin gaan volgen. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

Geef een reactie

