Review: Action bodymilk

action body lotion
Wanneer ik in de buurt ben, spring ik graag eens binnen bij Action, waar je leuke spulletjes vindt voor een prikje. Ik ben er vooral geïnteresseerd in het schoolgerief, de huishoudspulletjes en leuke decoratie. De schappen met kledij, etenswaren en (zelfs) make-up sla ik gewoonlijk over. Dit keer merkte ik echter twee bodylotions op die ik graag eens wilde uittesten: een Dove bodymilk en eentje van het (voor mij) onbekende merk Coconut Care. Voor de prijs moest ik het alvast niet laten! Maar wat zijn mijn ervaringen?

Laten we beginnen met het exemplaar van Dove. Zoals veel producten bij Action gaat het om een anderstalige variant, wat mij eigenlijk niets uitmaakt. De verpakking met ijssterretjes maakt duidelijk dat het om een bodymilk gaat die bedoeld is voor de winter. Gewoonlijk gaat het dan om een iets rijkere formule die extra hydratatie biedt in barre tijden (die dan weer nefast zijn voor onze huid!) Er ging meteen een belletje bij mij rinkelen: zou dit het soort bodymilk zijn die pas na enkele uren écht ingetrokken is? Daar heb ik namelijk een hekel aan.

dove winter care

Het antwoord is: neen! De bodylotion verdeelt heel makkelijk over de huid en trekt zeer snel in. I love it! De geur is aangenaam en subtiel, verwacht niet dat het je parfum zal overstemmen. Dit vind ik juist goed. Zo houd ik enorm van de fruitige geuren van de lichaamsverzorging van The Body Shop, maar soms vind ik het fijn om niet de héle dag naar citroen of sinaasappel te ruiken.

De Dove bodylotion richt zich op de droge huid. Ik heb volgens mij een normale huid die ietwat naar een droge huid neigt. De volgende dag was mijn huid nog behoorlijk zacht, maar toch was een nieuw laagje van deze bodymilk geen overbodige luxe. Ik denk dan ook niet dat dit product veel kan betekenen voor mensen met een écht droge huid.

dove winter care

Al bij al vind ik dit een zeer fijn product voor mensen met een normale tot licht droge huid. En dat voor het bedrag van 1,59 euro.

Ik besloot ook de bodymilk van Coconut Care te testen. Mijn vriend haat kokosgeur, zelf heb ik er een haat-liefdeverhouding mee (soms vind ik het fantastisch, soms gewoon té aanwezig). Het was dus afwachten onder welke categorie dit product voor mij zou vallen.

coconut care

De geur op zich is gelukkig niet te overweldigend (ik heb ook geen klachten ontvangen van het vriendje), wat voor mij een pluspunt is. Anderzijds vind ik de geur wel een beetje synthetisch. Het lijkt alleszins niet alsof je net een verse kokosnoot hebt opengebroken! Maar wat kan je dan ook verwachten voor deze prijs? Ik betaalde 1,49 euro voor een fles van 200 ml.

De bodymilk smeert makkelijk uit op de huid en trekt ook behoorlijk snel in. Toch blijft er lange tijd een heel dun, vettig laagje over op de huid. Normaal gezien vind ik dit onuitstaanbaar, maar ik merkte wel dat mijn huid de dag nadien nog steeds erg zacht was! Ik kan er dus wel mee leren leven.

Mijn eindoordeel is dan ook dat dit een heel fijn product is, dat subtiel naar kokos ruikt. Ik kan moeilijk kiezen tussen beide. De Dove bodylotion heeft naar mijn idee een iets betere geur en laat geen vettig laagje achter, Coconut Care is iets vettiger, maar hydrateert ook langdurig!

Heb jij deze bodylotions (of andere verzorgingsproducten van Action) al uitgetest?

6 gedachtes over “Review: Action bodymilk

  1. De reden waarom de bodylotion van de action goedkoper is, is omdat er vervangende producten worden gebruikt in de action producten. Die zouden iets minder zijn van kwaliteit. Ik en mijn lieftallig vriendje deden de proef op de som; hij gebruikte (zoals hij vastbesloten is) de ‘originele’ producten, ik de ‘fake’ producten van action ! Op de etiketten zie je duidelijk het verschil in producten.. Maar ik merkte totaal geen verschil in gebruik!

    Coconut care ken ik wel persoonlijk, ik gebruikte het lange tijd! Niet de bodymilk maar wel shampoo en conditioner. Ze zijn trouwens ook verkrijgbaar in het Kruidvat!

    Na mijn bezoek aan de dermatoloog kreeg ik het nieuws dat ik een ‘stofallergie’ heb, waardoor ik naast het smeren van heel wat zalfjes mijn huid zoveel mogelijk moet hydrateren. Omdat ik zelf niet zo hou van plakkerige bodylotion, mede door de talloze zalfjes die ik moet smeren, maakte ik er eens werk van om de Nivea bodylotion te gebruiken voor onder de douche! Resultaat:ik was sterk onder de indruk! Het voelt fantastisch zacht ! Zeker het proberen waard en hij staat nog tot zondag aan -20% in het Kruidvat !

      • Ja inderdaad, die bodymilk voor onder de douche ! Is echt een prachtig uitvinding, kleeft niet als je uit de douche komt, het hydrateert en je huid is bijzonder zacht !
        Het enige ‘nadeel’ is dat je even het water moet uitzetten of van onder het water moet komen om je in te wrijven. Maar het is het zeker en vast waard !

Geef een reactie

