Review: Hema Dip & Clean Nail Polish Remover

hema dip and clean

Nagellakremover-in-een-potje, wie kent het nog niet? Beautymerk Sephora kwam als eerste met het idee op de proppen, vele andere drugstore brands volgden later. Het concept is simpel: je duwt je vinger in het schuimkussentje, draait een paar rondjes en als bij wonder is je nagellak verdwenen. Gedaan met het verspillen van tientallen wattenschijfjes!

Ondertussen hebben ook Bourjois, L’Oréal, het Kruidvat-huismerk, Maybelline en Hema een dergelijk potje in het assortiment. Vandaag testte ik die laatste. Maar wat vind ik ervan?

potje2

Het is de tweede keer dat ik een nagellakremover in deze vorm aanschaf. Mijn vorige potje (van Bourjois) is nog niet opgebruikt (wanneer kan je eigenlijk zeggen dat dit product op is?), maar ik heb het gevoel dat er te veel restanten van nagellak in het potje rond dwarrelen. Tijd voor een nieuwe dus!

Ik ging voor de budgetversie van Hema, wat mij slechts €3,50 kostte. De verpakking sprak mij onmiddellijk aan in de winkel: simpel, strak en (niet te onderschatten!) roze. De naam ‘Dip & Clean’ vind ik eigenlijk ook heel leuk gekozen.

Removing nail polish has never been easier

Really?

Wanneer ik het potje opendraai, overvalt mij een sterke dissolvantgeur. Niet abnormaal natuurlijk, hoewel de geur van de Bourjois-variant volgens mij iets meer verbloemd is (ik lees op het potje: “red fruit and vanilla fragrance”).

Oké, mijn vinger gaat in het potje. Mijn nagel in één seconde schoon? I wish! Het vereist wel wat wrikkelwerk. Je moet als het ware wat met je nagel tegen het sponsje aan schuren. En jawel hoor, mijn nagellak is als sneeuw voor de zon verdwenen. Geslaagd!

hema dip and clean

Wat voor mij absoluut een bijkomend voordeel is, is dat het product géén vettig laagje achterlaat op de vingers! De remover van Bourjois doet dit wel en dat vind ik vreselijk. Ik ging soms zelfs met afwasmiddel aan de slag om van dat olielaagje af te komen. Brr!

Ik denk dat de Hema-versie daardoor wel iets minder lief (lees: uitdrogend) is voor je huid en nagels, maar we hebben het dan ook over een dissolvant. Een handcrème en een versterkende basecoat op de nagels doen wonderen!

hema dip and clean

Ik ben met andere woorden zeer enthousiast over deze budgetversie van de nagellakremover-in-een-potje! Dit soort makkelijke potjes zorgt er trouwens voor dat ik veel sneller van nagellak verander.

Tot slot nog één tip: gebruik dit product liever niet voor het verwijderen van glitternagellak. Vooral als het gaat om van die chunky glitters, je schuurt er namelijk het sponsje mee kapot!

Zijn jullie ook fan van dit soort potjes?

6 gedachtes over “Review: Hema Dip & Clean Nail Polish Remover

  1. Wat een super leuke review! Ik ga hem ook maar eens aanschaffen haha. Ik vind je blog erg leuk, ik volg je nu.
    liefs,
    rosannevandierenn.blogspot.com

  2. Mijn moeder had vroeger ook zo’n potje, maar als je een rode nagellak eraf had gehaald, bleef je dat telkens terug zien als je je nagellak eraf wilde halen. Dus ik en een beetje sceptisch, maar het klinkt wel zo goed!

    • Dit heb ik nog niet voorgehad. Mijn vorige potje heb ik nochtans maandenlang gebruikt! Daarom besloot ik ook een nieuwe aan te schaffen, ik vond het maar een vies idee dat er zoveel restjes nagellak in het potje zitten!

  3. Mijn huisgenootje heeft dit ook en ik probeerde het laatst. Ik vind het niet zo´n succes, haha. Nagellakremover+watje gaat bij mij een stuk sneller.

    PS. leuke blog, ik volg je. kom je ook eens bij mij kijken?

Geef een reactie

