Tutorial: aubergine ooglook

front pic

Ik ben niet zo’n fan van felle oogschaduwkleuren. Geef mij maar veilige, natuurlijk ogende tinten zoals bruin, brons en champagnekleur. Toch maak ik graag een uitzondering voor aubergine, een prachtige kleur die volgens mij vooral in de herfstperiode tot zijn recht komt. Af en toe neem ik uitgebreid de tijd om een mooie ooglook te creëren.  Vandaag deel ik met jullie mijn aubergine ooglook.

Hieronder laat ik je stap voor stap zien hoe ik te werk ga. Aangezien het buiten al wat donker werd, is de fotokwaliteit niet optimaal. Ik nam ook enkele foto’s met flits zodat de kleuren beter zichtbaar zijn.

Nadat ik een oogschaduwbasis heb aangebracht op mijn oogleden, breng ik met een fluffy blendingkwast een koperkleurige oogschaduw aan in de crease. Dit hoeft zeker niet precies te zijn.

Ik gebruikte hiervoor een Hema-oogschaduw die ik een tijdje geleden helaas op de grond liet vallen (en die ondertussen het assortiment heeft verlaten). Een alternatief voor deze kleur is een warme bruine oogschaduw of bronspoeder.

oranje oogschaduw

oranje

Daarna breng ik Maybelline Color Tattoo in Permanent Taupe aan op mijn bewegende ooglid. Dit is een cream eyeshadow, ik breng deze dus met mijn vingers aan. Ik gebruik deze kleur vooral als basis voor de zwarte kleur.

maybelline color tattoo

taupe2

Dan neem ik opnieuw mijn fluffy blendingkwast en ik breng een Hustle van het Naked Palette aan in mijn crease. Dit is een donkergrijze kleur met paarse ondertoon. Deze kleur verbindt de kopertint met de kleur op mijn bewegend ooglid.

naked palette hustle

hustle

Met een crease brush breng ik daarna de kleur Heidi Plum aan in het midden van mijn crease. Dit breng ik dus iets preciezer aan dan de andere creasekleuren.

plum1

plum

Dit is het resultaat tot nu toe (met flits):

plumflits

Als vijfde stap breng ik een zwarte kleur aan op mijn bewegende ooglid. Ik gebruikte Noir uit het Au Naturel Palette van Sleek.

sleek au natural noir

zwart3

In de ooghoeken en het begin van het ooglid breng ik Sidecar aan van het Naked Palette.

naked palette sidecar

sidecar

Daarna breng ik een highlighter aan onder de wenkbrauwen, namelijk Bring me frosted cake van Catrice (een crèmekleurige oogschaduw), gevolgd door een zwart oogpotlood boven de bovenste wimpers en in de waterlijn. Ik gebruik het Jumbo Eye Pencil van Essence.

catrice bring me frosted cake

essence i love smokey

Klaar! Als laatste breng ik nog wat extra pruimkleur aan in mijn arcadeboog. Het is belangrijk om tussen elke stap te blenden om het geheel te vervagen.

Dit is het resultaat:

ghghg

resultaat2

resultaat

P1070157

Hieronder nog twee oude foto’s waarop de look duidelijker te zien is:

P1050258

P1050261

Wat vinden jullie van deze look?

8 gedachtes over “Tutorial: aubergine ooglook

Geef een reactie

