Review: haarkleuring Casting Crème Gloss

loreal casting creme gloss

Ik kleur al zo’n tien jaar mijn haar. Ik kreeg de smaak te pakken op mijn vijftiende, toen ik voor het eerst mijn haar een paar tinten donkerder verfde. Nog geen week later zette ik de stap naar zwarte lokken, zo aangenaam verrast was ik door de transformatie van mijn hele uiterlijk.

Ondertussen heb ik een pikzwarte coupe al enkele jaren afgezworen. Aangezien ik een bleke huid heb, komt zwart haar nogal hard en onnatuurlijk over. Op de een of andere manier ogen zwart gekleurde haren altijd fake. Om die reden ben ik al jaren op zoek naar een net-niet-zwarte haarkleuring.

Nadat ik bijna een jaar met mijn natuurlijke haarkleur door het leven ging (saai lichtbruin), begon het toch weer wat te kriebelen. Na een ombre-uitstapje, besloot ik toch weer donkerder te gaan. Daarvoor greep ik terug naar de kleuring die ik al sinds jaar en dag gebruik, namelijk Casting Crème Gloss van L’Oréal.

Wat is Casting Crème Gloss? Het is een semi-permanente haarkleuring, wat betekent dat de kleuring na ongeveer 28 wasbeurten verdwenen zou zijn. Uit ervaring weet ik dat dit zeker niet voor alle tinten het geval is. Zwart is vaak zo hardnekkig dat je moet wachten tot het helemaal uitgegroeid is. Anderzijds heb ik bruintinten geprobeerd die vaak al na een maand verdwenen waren. Ik denk dat deze claim dus niet voor alle kleuren opgaat!

castingcremegloss

Ben je op zoek naar een leuke bruintint voor je haar? Dan zal je zeker je gading vinden in het assortiment van Casting Crème Gloss. De lijn bevat erg veel schakeringen voor brunettes, waaronder de ‘Glossy Brownies’, prachtige chocoladekleuren met een warme ondertoon.

Een tijdje terug werd de lijn ook aangevuld met koele donkere tinten, namelijk de ‘Iced Chocolates’, wat voor mij een geschenk uit de hemel was. Met mijn grijs-blauwe ogen en lichte teint heb ik baat bij een kleuring met koele ondertoon. Toegegeven, op de verpakking lijken de glanzende, warme tinten veel aanlokkelijker, maar ik weet gewoon dat dit niet helemaal matcht met mijn huidskleur.

castingcremegloss2

De kleur waarvoor ik dit keer koos, is 412 ‘Iced Cacao’, de donkerste bruintint die er is. Ik twijfelde al een tijdje om deze kleur eens te proberen, maar ik koos steeds voor de lichtere tint, ‘Iced Truffle’. Ik wist dat ik met de donkerste bruintint gevaarlijk dicht in de buurt zou komen van zwart, en iedereen die ervaring heeft met donkere haarkleuring, weet dat het resultaat altijd donkerder is dan op de verpakking! Toch besloot ik er ditmaal voor te gaan, maar ben ik daar ook blij om?

Ik nam (gelukkig) geen foto’s van het proces. Het doosje bevat zoveel instructies dat het bijna niet fout kan lopen. De inhoud van het pakje is zelfs genummerd, zodat je stap voor stap de uitleg kan volgen en zeker geen fouten kan maken. Ik besloot de haarverf wel iets minder lang te laten intrekken dan aangegeven. Ik koos voor 10 minuten in plaats van 15 tot 20 minuten, aangezien ik zeker al 10 minuten bezig was met het aanbrengen. Bovendien heb ik het resultaat liever wat te licht dan te donker!

Mijn bevindingen? Casting Crème Gloss stelt mij nooit teleur. Het is volgens mij een kwalitatieve kleuring die mijn haar nauwelijks beschadigt (hoewel kappers het tegendeel zullen beweren). Integendeel zelfs, na een verfbeurt lijkt mijn haar voller en glanst het als nooit tevoren! Erg groot pluspunt voor mij: de kleuring bevat geen ammoniak en ruikt zelfs behoorlijk lekker. Ik ben ook he-le-maal fan van de naverzorging die in het doosje zit. Het maakt mijn haar helemaal glad en shiny!

Hieronder zie je mijn voor- en na-foto’s.

Voor:

ccgvoor

Zonder flits:

haar voor zonder flits

Met flits:

haar voor met flits

Iets wat lijkt op mijn natuurlijke haarkleur, maar dan met een rosse schijn en ombre-restanten in mijn haarpunten. Time for a change!

Na:

ccgna

Zonder flits:

haar na zonder flits

Met flits:

haar na met flits

Zeer donkerbruin, maar geen zwart. Net zoals ik het wil! Eigenlijk ben ik zeer aangenaam verrast door het resultaat. Ik hou van contrast en vind het wel leuk als er een groot contrast is tussen mijn teint en haarkleur. Natuurlijk zal de kleur nog wat bleker worden na enkele wasbeurten.

Hier nog even een laatste vergelijking:

vergelijkingMeer glans en een kleur die beter bij mijn koude huidtype past, ik ben blij met het resultaat!

Wie kleurt zijn haar ook zelf en welke kleuring gebruik jij dan?

29 gedachtes over “Review: haarkleuring Casting Crème Gloss

  1. Echt een hele mooie kleur, nu wil ik die zelf ook haha! Ik ben in de zomer altijd redelijk blond maar in de winter verf ik mijn haar wat donkerder. Nu is het een soort van lichtbruin maar is ik dit dan zie.. Verleidelijk!

    • Ik heb ook een tijdje getwijfeld, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb! In de winter heb ik mijn haar ook graag wat donkerder en deze kleur vind ik echt ideaal 🙂

  2. Zodra mijn haarkleuring eruit is gewassen (door de kapper laten doen, maar véél te duur) ga ik deze reeks ook eens uitproberen. Ik heb dezelfde indruk dat ik ook ondanks ik ook vrij bleek van teint en ogen, toch beter sta met iets donker haar. Ik hou je op de hoogte ! 🙂

  3. Bedankt! Wat een goede review. Ik twijfel ook al een hele tijd om de iced cacao 412 te kopen. Normaal heb ik nr 600 en die valt al heel donker uit bij mij (ongeveer dezelfde kleur die jij hebt na gebruik van iced cacao). Dus ik ben bang dat een 412 pik zwart wordt haha.

    • Wat lief dat je een berichtje achterlaat! Wat ik zelf altijd doe als ik bang ben dat een haarkleuring te donker zal uitpakken, is hem 5 à 10 minuten minder lang te laten inwerken dan op de verpakking staat.

  4. het is laat dat ik dit zie en reageer maar toch wilde ik je ff zeggen dat het een hele goede en fijne review is en het staat je prachtig ! Waarschijnlijk ga ik zelf ook mijn haar verven met casting crème gloss
    heel erg bedankt dat je dit erop hebt gezet, liefs

  5. Ik vind jou mooi met beide kleuren. Ik kleur ook met casting, eerst van blond naar bruin, dan naar donkerbruin en uiteindelijk zwart- blauw/zwart (heb een tijd in India gewoond), die blauwzwart vond ik niet in belgie dus deed ik half om half met een een blauwzwarte permanente kleuring, maar mijn haren worden er heel droog en stug van. Nu heb ik de kleur “myrtille” gevonden in Frankrijk en meng deze met 1/3 noir ébène. Ik heb ook een bleke teint en blauwe ogen, deze kleur doet mijn ogen echt schitteren, Ik kleur ook mijn wenkbrauwen mee, dit geeft nog meer expressie aan mijn gezicht.
    Als deze kleur is uitgegroeid wil ik ook graag de iced chocolates es proberen.
    Veel plezier met jouw kleurtjes.

  6. Wat een goede review! Ik zit er ook aan te denken om voor de feestdagen mijn kleur nog snel een boost te geven. Het enige wat ik me nog afvraag is: Of je je oude haarkleur (inclusief bijvoorbeeld de highlights die ik van nature heb) na deze behandeling zijn verdwenen of dat je die, wanneer de verf uit uit je haar is verdwenen, weer ziet. Heb jij hier enig idee van??

  7. Heyy,
    Wat een goeie review!
    Ik had nog even een vraagje, na hoelang is deze verf er bij jou uit gegaan?
    Mijn haar is van nature blond maar wil het bruin verven aangezien het donkerder word. Ik durf het niet gelijk permanent te doen, dus deze verf lijkt me perfect!

    • Ik verf mijn haren meestal om de zes weken, omdat de kleur tegen dan wat vervaagt. Maar om volledig te verdwijnen, heeft de kleur zeker zo’n 3 maanden nodig denk ik. Let wel op, een hardnekkige kleur als zwart verdwijnt nooit helemaal en moet je dus laten uitgroeien. Zeker als je blond haar hebt, zou ik beginnen met een lichtbruine kleur ipv meteen donkerbruin. Ik denk dat een donkere kleur soieso langer in het haar blijft hangen!

      Succes!

      • Ik heb zelf ook deze haarkleuring gebruikt maar dan nummer 400 het is midden bruin maar was dat van mij zelf al. Het is toch nest donker geworden. Mijn vraag is gaat het er echt uit na 28 wasbeurten/ 2 maanden ?

        • Mijn ervaring is dat een bruine haarkleuring pakweg de eerste twee weken iets te donker uitvalt. Na enkele wasbeurten lijkt de kleur pas echt op wat ik voor ogen had. Daarna wast het toch echt geleidelijk aan uit. Alleen met zwarte haarverf heb ik minder goede ervaringen, dat krijg je er nauwelijks uit en moet je laten uitgroeien of laten bleken. Maar dat zijn natuurlijk mijn ervaringen! Succes!

    • Mijn haarkleur op de voorfoto is het resultaat van vele kleuringen… Ik kan me eigenlijk niet herinneren wat ik voordien allemaal heb gebruikt van kleuringen, maar ik weer zeker dat het niet één specifieke kleur is, maar eerder een mengeling van voorbije kleuringen!

  8. Worden bruine haarkleuringen niet snel paars? Zoals blond soms oranje zou worden? ik ben 15 en wil ook graag mijn haar kleuren het liefst ook met deze van loreal en dan een hazel kleur zoals 723 maar ben bang dat het paars word…

    • Mijn ervaring is eerder dat bruine haarkleuringen een rosse schijn achterlaten! Daarom gebruik ik ook het liefst de koele kleuren van casting creme gloss, daarmee heb ik dat probleem niet! Paars is het bij mij nog nooit geworden alleszins, met geen enkele kleuring!

    • dat wordt helemaal niet paars :-), als je het kleuraccent te fel vind kan je altijd voor de helft of zelfs meer mengen met de basiskleur. ik meng vb blauwzwart (myrtille) met noir ébène, en soms noir ébène (200) met donkerbruin (300) Meng die in een apart potje, dan hou je nog over voor een volgende kleuring.

  9. Ik heb een vraagje ik heb een foto vn je gezien voor en na het is heel mooi geworden het past bij je ik wilde vrgen vn welke kleur was die voor want het is heel mooi kleur wil ook doen 🙂

    • Oei, mijn ‘voor’ kleur was eigenlijk gewoon het resultaat van vele andere kleuringen in het verleden die nooit volledig uitgewassen zijn. Als je zo’n kleur wilt ga je het best op zoek naar een lichte of middenbruine kleur met warme ondertoon.

  10. Ik gebruik ook al jaar en dag deze spoelingen van L’oreal. Ik heb zelf donkerblond haar, maar dit wordt een stuk lichter in de zomer. Verder ben ik getint en word ik enorm bruin in de zomer. Dan staat dat blondere haar echt mooi. Maar zodra het winter wordt gaat het weer bij me kriebelen om mijn haren te spoelen. Mijn huid wordt bleker en ik krijg een uitgroei van mijn eigen haarkleur. Dat saaie donkerblond waar heel nederland mee rondloopt. Geen zin in, dus dan is het weer tijd om een nieuwe kleur uit te gaan kiezen van L’oreal. Vorig jaar heb ik goudkoperblond (734) geprobeerd in het voorjaar en deze gaf echt een hele mooie subtiele koperkleur en mooie glans. Zoals Lindsay al zegt je haren zien er mooier uit als je ze geverfd hebt met deze spoeling. Verder heb ik vooral de glossy brownies geprobeerd en ook de chocoladekleuren en hazelnootbruin. En 2 jaar terug een van de donkerste glossy brownies, die zat bijna tegen zwart aan. Dit was misschien wel iets te donker voor mij, maar aangezien ik getint ben ziet het er niet onnatuurlijk uit, mits ik mijn wenkbrouwen bijkleur met een donker potlood. Mensen denken altijd dat ik mijn haar heb geverfd als ik mijn eigen haarkleur heb na de zomer. Maargoed back to the point. Ik neem nu nooit meer de kleuren met de rode ondertint, want die rode tint blijft bij mijn haar dus zitten totdat deze is uitgegroeid. Ook al staan de bruinrode tinten mij ook echt goed, helaas moet ik deze laten staan in de winkel. Ik moet wel zeggen dat dit was vooral het geval bij de donkerdere tinten, die eigenlijk niet aangeraden worden voor mijn natuurlijke haarkleur. Want koper heeft ook rode schakeringen, maar bij de spoeling 743 twijfelde ik zelfs of ik het zou zien bij mijn haar. Aangezien je je haar niet lichter kan spoelen. Als ik donkerder ga moet ik juist de warmere bruinen kleuren hebben. Ik neem de kleuren met de beschrijving parelmoer en goud. Deze hebben niet de rode schakeringen die achterblijven in mijn haar. Ook zeker een aanrader, als je het na 28 wasbeurten eruit wil hebben gebruik het advies voor je natuurlijke kleur vs de spoeling die op de verpakking staat.

  11. Ik weet dat het een hele late reactie is, ik hoop dat je nog antwoord..
    Ik heb mijn haar nu voor de helft bruin (alleen de binnenkant) maar ik wik graag een keer helemaal bruin. Maar dan moet zeker eerst die anfere kleur eruit omdat het anders daar te donker wordt. Of valt dat wel mee?

    • Het is altijd moeilijk in te schatten hoe het resultaat er gaat uitzien hé 🙂 volgens mij zal je wel wat kleurverschil hebben (aangezien de ‘ondergrond’ anders is), maar zal dat verschil niet zo extreem zijn. Je kan dit het best eens vragen aan een kapper!

  12. he ik heb een poosje geleden deze Casting Crème Gloss gebruikt , gebruik trouwens al jaren kleuring van L’oréal en heel tevreden alleen had ik een probleem met de handschoenen die zijn super klein, als je wat rondingen hebt kan je ze niet aandoen
    Ik heb erover geschreven naar L’oreal en hun antwoord was o.a dat ze streven naar “vermindering van gewicht en volume” dus wees gewaarschuwd je betaald tenslotte ook de handschoenen.

    • Ik gebruik altijd 1 pak verf, zelfs toen ik heel lang haar had. Ze zeggen op de verpakking wel dat je met lang haar 2 pakken nodig hebt, maar volgens mij is dat alleen maar een commerciële zet, er zit echt wel veel product in één verpakking!

Geef een reactie

