Tutorial: feestelijke ooglook

front2
Hoeveel ik ook houd van oogschaduwkleuren met een warme gloed (zoals goud of warme bruintinten), ik weet dat koele tinten mij doorgaans beter staan. Ik liet mij inspireren door enkele foto’s op We Heart It en besloot een sparkly zilveren ooglook te creëren voor de feestdagen. Het resultaat is een draagbare feestelijke look, daar hou ik van. Ik bracht het zilver in balans met een matte lichtbruine kleur, om het geheel te verzachten. Geen overdaad aan glitter dus! Ik ben heel erg fan van deze look!

Hieronder lees je stap voor stap hoe ik te werk ga.

Dit heb je nodig:

  • Zilvere oogschaduw: ik gebruikte een cream eyeshadow én een zilveren pigment
  • Een matte lichtbruine oogschaduw
  • Zwarte vloeibare eyeliner
  • Zwart oogpotlood
  • Highlighter

Optioneel:

  • Een oogschaduwbasis
  • Valse wimpers

Tip: Het aanbrengen van de oogschaduw kan voor nogal wat fall out zorgen (overtollige oogschaduw die naar beneden dwarrelt op je wangen), je kan dus beter eerst je oogmake-up aanbrengen en daarna de rest van je gezichtsmake-up.

Stap 1:

Vooraleer ik begin, breng ik een oogschaduwbasis aan op mijn oogleden. Ik gebruikte Primer Potion van Urban Decay.

Daarna breng ik met een blending kwast de lichtbruine kleur aan in mijn crease. Dit doe ik door lichtjes druk te zetten op mijn kwast en die heen en weer te bewegen in mijn arcadeboog. Ik begin met de kleur Naked uit het Naked Palette. Aangezien dit een erg lichte kleur is, breng ik deze rijkelijk aan.

nodig3

1

2

Stap 2:

Vervolgens neem ik een smaller kwastje, waarmee ik in het midden van mijn arcadeboog de kleur Buck aanbreng, die net iets donkerder is dan Naked. Dit doe ik iets preciezer. Ik ga opnieuw met mijn blending kwast over het geheel, om harde lijnen te vervagen.

3

Stap 3:

Ik breng een cream oogschaduw aan op mijn bewegende ooglid, net tot aan de crease. Dit doe ik gewoon met mijn vinger. Ik gebruikte Stay All Day van Essence in de kleur 04 Stars & Stories.

4

Omdat je cream oogschaduw niet zo precies kan aanbrengen, neem ik nog wat lichtbruine oogschaduw die ik mijn blending kwast aanbreng in de crease. Op die manier vervaag ik de harde lijnen van  de zilvere oogschaduw.

5

Stap 4:

Bovenop de zilvere oogschaduw, breng ik nog een zilveren pigment aan. Een pigment bestaat uit los poeder die heel erg veel kleur afgeeft. Op die manier krijgt de zilvere kleur nog meer dimensie. Hiervoor gebruik je best een plat, stijf kwastje (hieraan kleeft het pigmentpoeder goed), anders vallen er te veel minuscule deeltjes poeder op je wangen. Ik gebruikte een pigment van Gosh in de kleur Sky. Dit is een prachtige pigment met een fonkelend wit poeder dat wel sneeuw lijkt!

6B

6

Stap 5:

Dit is voor mij het moeilijkste gedeelte, namelijk vloeibare eyeliner aanbrengen! Ik gebruik gel liner van Catrice in de kleur 010 Black Jack with Jack Black. Ik gebruik hiervoor een schuin afgesneden eyelinerkwastje. Ik teken een lijntje en werk deze af met een wing. Op de foto lijkt het resultaat nogal hobbelig, maar in real life ziet de lijn er behoorlijk strak uit. Ik ben nochtans geen heldin in het tekenen van een wing!

7

Stap 6:

De afwerking! Ik breng een matte hightlighter (om de hoeveelheid bling wat te compenseren) aan op het wenkbrauwbot. Ik koos voor 090 Bring Me Frosted Cake van Catrice. Daarna bracht ik een zwart oogpotloodlijntje aan op mijn onderste wimperrand.

Om het geheel helemaal feestelijk te maken, bracht ik valse wimpers aan. Dit was het enige paar dat ik kon vinden en het zijn meteen de meest opvallende wimpers die ik in huis heb. Ik kocht ze ooit bij Hema en ben er heel tevreden over.

9

En dit is het resultaat!

11

In het echt lijkt het resultaat wel iets feller (en mooier)! Ik kreeg het maar niet goed op foto. Op deze foto zie je iets beter hoe het er echt uitziet:

14

10B

12B

Wat vinden jullie van het resultaat? Ik zou bij deze oogmake-up waarschijnlijk een subtiele nude lipstick dragen, maar je kan het volgens mij zeker ook combineren met een feller kleurtje (zeker tijdens de feestdagen!). Een felrode of -roze lipstick met blauwe ondertoon zou deze look helemaal afmaken!

3 gedachtes over “Tutorial: feestelijke ooglook

Geef een reactie

