My everyday make-up

front1

Ik vind het altijd leuk om ‘my everyday make-up routine’-filmpjes te bekijken op YouTube. Ik ben erg benieuwd naar de everyday looks van beauty gurus, omdat het meestal simpele en toegankelijke looks zijn (lees: je hebt geen 30 verschillende make-upproducten nodig en hoeft geen tientallen kwasten vuil te maken). Eigenlijk zijn dit ook de meest nuttige filmpjes (althans voor mij), aangezien ik niet dagelijks in de weer ben met valse wimpers en vijf kleuren oogschaduw! Daarom laat ik jullie graag zien wat mijn make-up van alledag is! Ben je benieuwd?

Mijn everday make-up moet vooral simpel en snel zijn. Ik draag eigenlijk bijna nooit oogschaduw op dagelijkse basis, simpelweg omdat ik liever tien minuten langer slaap dan dat ik aan de slag ga met allerlei potjes en kwasten. Bovendien vind ik oogschaduw bij mezelf al snel too much, dan zie ik er naar mijn gevoel té opgemaakt uit. Ik kies dus liever voor een naturelle look. ‘No make-up make-up’, zoals dat dan heet.

P10703242

Eerst en vooral ga ik aan de slag met een BB Cream. Ik gebruik de Garnier BB cream voor de normale huid in de lichtste kleur. Ik ben echt helemaal fan van dit product! Hoewel ik eigenlijk nauwelijks huidproblemen heb (niet te vet, niet te droog, geen puistjes), kan mijn huid (zoals de meeste huidjes) toch een beetje dekking gebruiken. Een foundation vind ik voor mezelf te heftig, te zichtbaar ook. Een BB cream geeft naar mijn gevoel juist genoeg dekking om mijn teint egaal te maken en (niet onbelangrijk) mijn huid nét dat tikkeltje donkerder te doen ogen! Ik ben namelijk een bleekscheet eerste klas…

Als tweede stap breng ik concealer aan. Ik gebruik de Stay All Day concealer van Essence, waar ik al eens eerder een artikel over schreef. Ik gebruik de lichtste kleur, namelijk 10 natural beige. Ik breng de concealer vooral aan onder mijn ogen en soms ook op plekjes die wat meer dekking nodig hebben.

P1070328

Nadat de BB cream goed is ingetrokken, poeder ik het geheel af met Healthy Balance-poeder van Bourjois in de kleur 53 Beige Claire. Vroeger had ik schrik voor het afpoederen van mijn make-up, maar ik besef nu dat fixeren een onmisbare stap is! Ik was vooral bang dat afpoederen nefast zou zijn voor mijn huid, maar na een jaar heb ik nog steeds geen huidproblemen ondervonden. Het afpoederen zorgt ervoor dat mijn huid niet extreem gaat glanzen (want de BB cream maakt mijn gezicht wel erg shiny) en mijn concealer op z’n plek blijft zitten. Ik ben er zeker van dat de helft van mijn make-up verdwenen zou zijn tegen de middag mocht ik deze stap overslaan!

De basis zit erop. Hierna teken ik mijn wenkbrauwen bij met de Eyebrow Set van Catrice, voor mij echt een onmisbare stap. Dit wenkbrauwkitje is volgens mij een topproduct. Het bevat 2 kleuren, een grijzige en een donkerbruine kleur. Ik gebruik een mix van beide. Nadat ik mijn wenkbrauwen in vorm heb geborsteld, fixeer ik ze met transparante wenkbrauwgel van Hema. Zoals je ziet is de inhoud van mijn tubetje ondertussen al helemaal verkleurd.

Tijd voor mascara! Ik gebruik hiervoor mijn favoriete mascara, namelijk The Falsies Flared van Maybelline.

P1070330

Vervolgens breng ik wat bronspoeder aan. Dit is voor mij een must, aangezien ik een zeer bleke huid heb. Ik probeer mijn gezicht wat te shapen door bronzer aan te brengen onder mijn jukbeenderen, op mijn voorhoofd en onder mijn kin. Meestal breng ik met een grote poederkwast nog wat bronspoeder aan over mijn hele gezicht, als finishing touch. Ik gebruik de Natural Bronzer van Rimmel, in de kleur 021 Sun Light. Dit is volgens mij een goede, matte bronzer die ook nog eens budgetvriendelijk is.

Nadien breng ik nog wat blush aan op mijn wangen. Ik kies de laatste tijd heel vaak voor Rose d’Or van Bourjois, waar ik al eens een artikel over schreef. Een mooie, subtiele kleur met een lichte glans!

Dit is zo ongeveer het resultaat van mijn everyday make-up routine:

everydaymakeup

Ziezo! Mijn dagelijkse make-uproutine zit erop! Zoals je ziet houd ik het graag simpel. Soms zou ik wel wat liever experimenten met mooie ooglooks, maar ik vind er gewoon de tijd niet voor op een doordeweekse dag.

Oja, voor ik de deur uitga, smeer ik altijd nog wat Labello op mijn lippen, mijn grootste verslaving! Mijn favoriet is Labello Soft Rose, de roze variant met een parelmoerglansje.

Gebruik jij ook een van deze producten? En waaruit bestaat jouw dagelijkse make-uproutine?

6 gedachtes over “My everyday make-up

  1. Dat Catrice wenkbrauwkitje heb ik ook. Ik zou niet meer zonder kunnen. Ben wel benieuwd naar die bronzer van Rimmel, daar ga ik eens een kijkje naar nemen in de winkel 😉

  2. Pingback: Review: Catrice Yes, We Can-dy! | Fashion Fever

  3. Pingback: Review: Maybelline The Colossal Go Extreme Volum’ Mascara | Fashion Fever

Geef een reactie

