Handig haarproduct: John Frieda Frizz-Ease

frontttttttt

Ik heb allesbehalve het perfecte haar. Al mag ik niet klagen, mijn haar groeit bijzonder snel en wordt bijna nooit vet. Anderzijds heb ik nauwelijks volume bij de haaraanzet, heb ik van nature een soort ‘in between’ haarstijl (niet sluik, geen krullen, maar iets ertussenin) en verlies ik het hele jaar door haren zoals een hond in de rui.

Ik ben ook behoorlijk lui als het op haarstyling aankomt. Ik ben gemiddeld eenmaal per week in de weer met een stijltang, omdat mijn haar anders verschrikkelijk gaat klitten. Voor de rest doe ik echt geen moeite: ik brush mijn haar nooit (Ben je gek? Zoveel werk en oh zo lastig voor mijn bovenarmen), ik gebruik zelden een mousse of spray en mijn krultangen zien zowat nooit het daglicht.

Een product waar ik wel helemaal fan van ben en zelfs wekelijks gebruik is Frizz-Ease van John Frieda. Het tubetje bevat een soort gel die ervoor zorgt dat je haar niet gaat friseren. Ideaal voor mensen zoals ik die geen uren willen spenderen aan het stylen van hun haren voordat ze de deur uitgaan! Mijn golvend haar is tegenwoordig al wat beter onder controle te houden, maar in mijn tienerjaren waren mijn haren echt ontembaar! Eén windvlaag en mijn perfect gladgemaakte haren krulden weer alle kanten op. Frustrerend, indeed… Vooral omdat ik toen een kaarsrechte frou frou ambieerde.

frizzease1

Nu kan mijn kapsel al wat wind en spetters verdragen vooraleer het volledig de mist ingaat. En wees maar zeker dat Frizz Ease hier voor iets tussen zit. Op de verpakking staat niet voor niets ‘Secret Agent’. Het is echt wel een geheim hulpmiddel!

Ik gebruik het goedje meestal nadat ik mijn haar heb gladgemaakt. Welke stijltang ik ook gebruik, mijn haar blijft altijd wat frizzy. Ik wrijf een héél klein beetje crème in mijn handen en laat deze voorzichtig door mijn haar glijden. Voorzichtigheid is geboden bij dit product! Begin met een beetje en voeg indien nodig nog een beetje crème toe. Te veel crème zal helaas resulteren in een vettig kapsel, iets wat ieder van ons wil vermijden, toch? Vooral dicht bij de hoofdhuid is het opletten geblazen, de haarpunten kunnen iets meer product verdragen.

frizzease2

Soms gebruik ik Frizz Ease ook wanneer ik mijn haar net heb gewassen en geen tijd heb gehad om het te stijlen (en het dus eigenlijk niet om aan te zien is). Om mezelf dan toch een beetje toonbaar te maken, wrijf ik wat product in mijn haar. De grootste hoeveelheid frizz is dan meteen weg. It’s magic!

Hieronder enkele foto’s als bewijsmateriaal:

Dit is mijn haar voordat ik het product heb aangebracht (glad gemaakt met stijltang):

voor1

voor3

voor2

Zeker als ik foto’s met flits neem, valt de hoeveelheid frizz echt wel op!

Dit is mijn haar nadat ik Frizz-Ease heb aangebracht (ook foto’s met flits):

na2

na1

na3

na4

Weg frizz! Ik ben superenthousiast over dit handige product en gebruik het elke keer als ik mijn haar gewassen heb. Ik zou het echt niet meer kunnen missen.

Kende jij dit product al?

2 gedachtes over “Handig haarproduct: John Frieda Frizz-Ease

Geef een reactie

