Winter Beauty Tag

beautywintertag

Ik ontdekte deze tag op de blog van Cynthia. Ik vond ‘m zo leuk, dat ik besloot de vragen zelf ook te beantwoorden. Lees verder voor mijn antwoorden!

Top 2 Winter Beauty Essentials
Met stip op nummer 1: lippenbalsem. Ik kán niet zonder lippenbalsem. Talloze exemplaren slingeren dan ook overal in huis rond: in mijn handtas, op mijn nachtkastje, op de salontafel,… Ik wil gesprongen lippen koste wat het kost vermijden, dus ik smeer de hele dag door preventief!

Hmm, nummer 2 is al wat moeilijker. Ik twijfel tussen bodymilk en handcrème. Als ik dan toch moet een keuze moet maken, kies ik voor handcrème. In de winter kunnen je handen wel erg droog en schraal zijn. Een snel intrekkende handcrème vind ik dan echt een must!

baby

Top 2 Winter Fashion Essentials
Dikke truien! Ik ben helemaal into sweaters. Ik ben een echte koukleum, ik heb dan ook een indrukwekkende collectie truien…

Naast een muts, sjaal en handschoenen, vind ik ook warme sokken heel belangrijk in de winter! In de andere seizoenen draag ik alleen maar korte sokjes, maar in de winter grijp ik maar al te graag naar mijn dikke, wollen sokken! Mijn lievelingsparen zijn mijn warme Hello Kittysokken van H&M!

sweater2

What shoes do you tend to wear the most in the winter?
Laarzen, sowieso. Kort of lang, met of zonder hak. Naast de pump, is de laars (in al zijn vormen) volgens mij de meest elegante schoen voor een vrouw (behalve dan combat boots). De mooiste laarzen die ik heb, zijn mijn zwarte enkellaarsjes en lange cognackleurige laarzen. Ik moet toegeven dat ik soms ook wel eens durf grijpen naar mijn (fake) Uggs. Ik weet dat ze allesbehalve elegant zijn, maar ze zijn zooo comfortabel en zacht! En warm!

Favorite Winter Accessory
De statement necklace. Oké, dit is niet per se een winteraccessoire. Maar tijdens pufferige zomerdagen heb ik bitterweinig zin om (opvallende) juwelen te dragen. Ten eerste hou ik mijn outfits in de zomer graag simpel (dan leef ik in topjes en shorts), ten tweede is zo’n plakkerig sieraad rond mijn hals het laatste wat ik wil.

In de winter heb ik juist zin om me weer iets chiquer te kleden. Ik grijp dan ook makkelijker naar accessoires. Statement necklaces zijn fantastisch omdat ze je outfit meteen naar een hoger niveau tillen!

Favorite Winter Nail Polish
Makkelijk: Smokin’ Hot van Essie. Ik heb heel wat glitterlakjes en draag de laatste tijd ook wat meer bordeaux nagellak, maar niets kan tippen aan mijn all time favoriet. In de herfst en winter draag ik sowieso vaak donkere nagellak. Zwart vind ik te hard en een beetje ordinair ogen. Smokin’ Hot van Essie is een soort donkergrijs dat, afhankelijk van het licht, ook paarse of bruine schakeringen heeft. Prachtig!

nailmagz2

Hot Cocoa or Apple Cider?
Aangezien ik nog nooit apple cider heb gedronken, kies ik resoluut voor warme chocomelk. Met een grote toef slagroom graag. Toch ben ik vooral een koffiedrinker, dat vind ik nog lekkerder dan chocomelk!

Favorite Winter Candle?
Hmm, ik hou van geurkaarsen, maar ik heb niet meteen een typische wintergeur in huis. Mijn favoriete geurkaars (of het nu winter of zomer is), is Spring Garden van Rituals.

0e20aa795944f0582c466e76acd7532c

Snowboarding or Skiing?
Ik heb een hekel aan wintersport. Ik sport sowieso niet graag én ik vermijd het liefst lage temperaturen. Een combinatie van de twee lijkt mij dan ook een ware hel. Ik ben ooit eens op skivakantie geweest en moet toegeven dat ik het skiën op zich wel leuk vond zodra ik het wat onder de knie begon te krijgen. Toch boek ik veel liever een vakantie naar de zon in plaats van een skioord te bezoeken!

Have you ever gone Ice Skating? Are you any good or do you fail miserably?
Ja, toen ik nog een kind was deden we dit met de hele klas. Ik was vooral bang van de stoere jongens die zich met veel geweld over de ijspiste begaven. Ik bleef altijd netjes aan de rand en gleed beetje bij beetje vooruit. Na verloop van tijd durfde ik de rand los te laten en was ik er helemaal niet zo slecht in!

Does it snow where you live?
Neen, voorlopig niet en dat vind ik helemaal niet erg. Ik mag er niet aan denken: vroeger opstaan om de autoruiten te laten ontdooien (en te krabben), slechte verkeersomstandigheden en een sneeuwlaag die na enkele dagen in een bruine smurrie verandert. Hoe mooi het ook is, ik ben geen fan van sneeuw!

tumblr_lu7mumzrb51qc144qo1_500_large
Have you ever made a snowman?
Ja, natuurlijk, als kind. De eerstvolgende keer zal waarschijnlijk zijn wanneer ik zelf kinderen heb.

What holiday do you celebrate?
Wij vieren Kerstmis en Nieuwjaar. En het vijfjarig samenzijn met mijn vriend.

Favorite Christmas/Holiday song?
Ik ben niet zo’n fan van kerstliedjes, helaas. Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor het cliché: All I want for Christmas van Mariah Carey.

Favorite Christmas/Holiday movie?
The Nightmare before Christmas van Tim Burton.

What is your favorite winter treat? (candy cane, gingerbread, etc…)
Ik hou van allerlei soorten soep! Vooral als ik er mijn brood in kan dopen, mmm! En koffie, veel koffie!

hghg

If you were to ask Santa for one thing and you were guaranteed to get it, what would it be? (even if you don’t celebrate Christmas)
Een eigen huis! Als dat zijn budget te boven gaat, ben ik ook al blij met een spiegelreflexcamera.

Do you have anything fun planned for this winter?
Lekker veel chillen thuis! En misschien gaan we ook wel op citytrip naar Londen of Parijs. Yay!

gjhgjh

Bron foto’s: We Heart It

3 gedachtes over “Winter Beauty Tag

    • Toen ik jonger was, droeg ik regelmatig beenwarmers (vooral onder een rokje). Ondertussen heb ik ze al lang niet meer gedragen, maar het is inderdaad een goeie optie voor erg koude dagen!

Geef een reactie

