Modetrends die mij niets zeggen

front

Er zijn zo van die modetrends die me nooit zullen bekoren. Sommige items draag ik nooit omdat ze mij niet staan, andere vind ik gewoon niet mooi. Welke trends zijn niets voor mij?

Prints & florals
Je zal me niet snel betrappen met een bloemenprint om mijn lijf. Ik weet niet wat het is, maar bloemenprints zijn naar mijn gevoel te meisjesachtig. Ik vind ze bij anderen vaak wel elegant en lief overkomen, maar bij mezelf vind ik het gewoon tuttig staan. Alsof ik mezelf niet herken!

Ik ben eigenlijk sowieso geen fan van prints, in mijn kleerkast vind je vooral effen kledingstukken. Ik ben heel kieskeurig als het op prints aankomt, de meeste vind ik gewoon kitcherig. Andere vind ik dan weer zo saai en nietszeggend. Ik denk daarbij meteen aan het standaard type bloes of jurkje dat 80% van de vrouwen op kantoor draagt. De enige soort print die ik (met mate) wel kan smaken is de luipaardprint. Oh yes.largeCropped tops
Ik vind ze tof hoor, die cropped tops, maar ik zou ze nooit dragen. Ik ben nou eenmaal niet gezegend met strakke buikspieren. Maar zelfs al had ik een gestroomlijnde buik, ik zou me toch niet meteen op straat vertonen in een ultrakorte top! (Ik woon in Brugge, helaas niet in Miami of LA). Hetzelfde geldt voor cropped sweaters en andere kledingstukken die op het eerste zicht wel voor kabouters lijken. Ik vind het overigens vreselijk als ik een mooi topje of truitje spot en dan merk dat het maar 30 centimeter lang is… Goed voor de portemonnee, dat wel.

large4

Leder
Ik hou van kledij met een stoer kantje. Een lederen accent hier en daar vind ik dan ook erg mooi! Maar een leren broek of jurk? Nee, danku! Ik vind dat het iets ordinairs heeft, zeker voor vrouwen die al niet meer van de jongsten zijn (ik ben genadeloos, I know). Ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij kledij met (overdadig) veel kant. En zeker de combinatie van leder en kant is volgens mij zeer risky! Voor alle duidelijkheid: leren jasjes vind ik natuurlijk wel nog altijd oké!

large5
Retro
Ook de retrotrend is niet aan mij besteed. Het vreemde is dat ik deze trend best wel nog leuk vond toen die naar hier overwaaide. Ooit, zo’n 10 jaar geleden. Ik wilde toen ook zo’n fifties frou frou en een polkadot bikini. Ondertussen hebben de Ann Lemmens-klonen zich zo snel verspreid dat ik het retrogedoe grondig beu ben. Oma-rokken? Bloesjes met kersenprint? Polkadotjurken die de vrouwelijke vormen extreem in de verf zetten? Neen, ik heb het echt wel gezien met deze trend!

jdhdjdhdh

En dan hebben we nog…
Andere kledingstukken waarmee je me ook nooit zal betrappen: driekwartbroeken, witte leggings, bolero’s, harembroeken, een salopet, panty’s met print, felgekleurde panty’s, pumps met scherpe tip, hoeden, minirokken, midirokken, (above the) knuckle rings, fleecetruien, ronde zonnebrillen, bottines en nog zoveel meer!

Welke trends zijn niet aan jou besteed?

Voor alle duidelijkheid: dit is zeker niet bedoeld als een belediging aan mensen die deze kledij wél leuk vinden!

Een gedachte over “Modetrends die mij niets zeggen

  1. Pingback: Zara wishlist | Fashion Fever

Geef een reactie

