Golden Globes 2014: Rode Loper

goldenglobesBegin deze week vonden de Golden Globes plaats. Deze prestigieuze award show brengt heel wat Hollywoodsterren op de been die alles uit de kast halen om te schitteren op de rode loper. Zoals gewoonlijk slaagt de ene daar al beter in dan de andere. Vandaag serveer ik jullie een overzicht van de meest opmerkelijke make-uplooks en outfits!

Zooey Deschanel

Reporters_15076265_thumb_600x949
Laat iemand anders deze jurk aantrekken en het lijkt wel een non. Alleen Zooey raakt weg met deze jurk die een bizarre mix is van iets wat je oma zou dragen en de feestoutfit van een zesjarig communicantje. Het past volledig in het plaatje van lieve schoolmeisje dat ze zo goed belichaamt. Toch zou ik haar graag eens zien in een iets meer vrouwelijke, sexy jurk.

Zooey-Deschanel-Golden-Globes-Awards-2014

Haar make-up is zoals gewoonlijk heel klassiek. Rode lippen en een lichte oogmake-up. Wat mij betreft mochten haar blauwe kijkers wel wat zwaarder aangezet worden. Het kapsel vind ik een tikje oubollig.

Lena Dunham

Reporters_15076271_thumb_600x755
Wie de serie Girls heeft gevolgd, weet dat Lena (alias Hannah) niet het meest vrouwelijke type is. Op de rode loper doet ze toch een poging om de vrouw in zich naar boven te halen. Eerlijk gezegd vind ik die niet zo geslaagd. Ik zeg niet dat iedereen er even opgetut als Kim Kardashian moet bijlopen, maar Lena straalt toch iets slordigs uit. Het is alsof ze probeert op glamoureuze wijze over de rode loper te dartelen, maar het gewoon haar ding niet is.
Hoewel er geen vetrolletje te bespeuren valt (shapewear?) vind ik de jurk toch wat aan de strakke kant. Bovendien heeft doet ‘ie niet veel goeds voor haar boezem. Had ze niet beter gekozen voor een exemplaar waaronder ze een (strapless) beha kon dragen?

Lena-Dunham-at-the-2014-Golden-Globes-TEMPTU-Airbrush-Makeup

Haar kapsel vind ik ouderwets, maar ik besef wel dat je met zo’n haarlengte weinig opties hebt. Ook de make-up vind ik niet echt bij haar passen. De oranjerode lippenstift doet haar tanden wat geel lijken (anderzijds: hoera! Een ster zonder gebleachte tanden of kronen). Ik zie haar eigenlijk liever naturel, zoals in de serie!

Amber Heard

Reporters_15076302_thumb_600x897
Wauw, dit is nog eens een galajurk! Dit donkerblauwe exemplaar is classy en sexy tegelijk (met dank aan de hoge split), zo hebben we het graag.

Amber-Heard-Golden-Globes-Awards-2014

Ook de make-up is prachtig. Amber Heard is een klassieke schoonheid die veel kan hebben, maar kiest toch voor een subtiele bronskleurige ooglook (altijd goed bij blauwe ogen) en een mooie nude lip. Haar nonchalant opgestoken haar biedt het ideale tegengewicht voor de chique jurk!

Emma Watson

The 71st Annual Golden Globe Awards Arrivals  in LA

The 71st Annual Golden Globe Awards Arrivals  in LA
Op het eerste zicht lijkt deze jurk van Dior wat saai. Tot ze zich omdraait! Emma combineert haar rode maxidress met open rug met een zwarte broek. Ikzelf zou de jurk eerder combineren met een zwarte kokerrok. Dat vind ik net iets vrouwelijker.

Emma-Watson-Golden-Globes-Awards-2014

Emma’s make-up is in één woord flawless. Haar huid lijkt wel van porselein. Ze kiest voor een simpele, frisse ooglook met eyeliner en mascara en leidt zo alle aandacht naar haar prachtige, matroze lippen. Hoewel ik helemaal geen fan ben van dikke, borstelige wenkbrauwen, vind ik die van haar wel mooi!

Sarah Hyland

71st ANNUAL GOLDEN GLOBE AWARDS - 2014 Arrivals
Sarah slaagt erin toch stijlvol over te komen in een felroze jurk. Ik ben helemaal fan van het maxi-effect, maar het bovenste gedeelte van haar jurk vind ik toch een beetje goedkoop ogen (is het het riempje?). De gouden clutch vind ik een leuke touch!

Sarah-Hyland-Golden-Globes-Awards-2014

De romantische vlecht in haar haar vind ik heel mooi, maar ik vermoed dat Sarah mooier is wanneer ze haar haren los draagt. Ze houdt haar make-up erg subtiel met wat onopvallende oogschaduw, mascara en een peachy nude lip. Leuk! Als ik echt mag vitten? Haar gezicht glanst wel wat én ik vind dat de kleur van haar foundation een tikje te donker is!

Sofia Vergara

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Sofia droeg een bombastische zwarte jurk met een gigantische statement necklace. Dat laatste vind ik vooral leuk bij een onopvallende outfit. Beide vind ik wat too much, maar ik denk dat dat net is waar Sofia Vergara voor staat.

Sofia-Vergara-Golden-Globes-Awards-2014

De felle lippenstift vind ik in combinatie met de opvallende outfit te heftig. Ook de valse wimpers vind ik er te veel aan. Zou ze ook niet wat frisser ogen met geëpileerde wenkbrauwen? Over het algemeen: too much drama!

Taylor Swift

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Ik vind Taylor Swift een ongelofelijke tuttebel. Maar goed, dat is nu eenmaal haar stijl en ik tracht hier objectief te blijven. Ik moet bekennen dat ik haar zwart-roze strapless jurk wel degelijk geslaagd vind.

Taylor-Swift-Golden-Globes-Awards-2014

Die eeuwige rode lippen daarentegen, ben ik grondig beu. Hetzelfde geldt voor de winged eyeliner en haar pin-up hairstyle. Ik vind simpelweg dat haar retrokapsel en –make-up niet matchen met haar moderne jurk.

Jennifer Lawrence

Reporters_15076513_thumb_600x806
Aha, de Diorjurk waar iedereen het over heeft. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, maar ik ben dan ook fan van de klassieke zwart-wit combinatie én ik hou van anything strapless. Leuke outfit dus!

Jennifer-Lawrence-Golden-Globes-Awards-2014

Maar… de make-up vind ik vreselijk. Het lijkt alsof haar fragiele gezichtje zoveel kleur niet aankan. Haar ogen zijn naar mijn gevoel té donker opgemaakt. En dan hebben we nog de burgundy lippen, een grote trend deze winter. Op de een of andere manier lijkt deze lipkleur haar niet te staan. Het doet haar ook ouder lijken dan ze is. De groene oorbellen vind ik trouwens ook helemaal niet matchen met haar outfit.

Emma Roberts

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Ik ken deze actrice niet, maar wauw, wat een mooie verschijning! De jurk is simpel, klassiek en sexy. Ze brengt de nodige kleur aan met een paar opvallende turquoise oorbellen. Niet meteen het paar dat ik zou gekozen hebben, maar het plaatje klopt wel.

Emma-Roberts-Golden-Globes-Awards-2014
Haar make-up is perfect. Matte huid, subtiele matbruine smokey eyes en een glanzende nude lip. Zo simpel, maar zo mooi!

Julia Roberts

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Seriously, een hemd onder een jurk? Waar slaat dat nu op? Wat mij betreft had ze beter gekozen óf voor een hemd met een kokerrok óf voor de jurk.

Julia-Roberts-Golden-Globes-Awards-2014

Haar make-up vind ik best mooi. Een subtiele smokey eye met nude lips, altijd een winner! Het blosje op de wangen maakt de look heel mooi af.

Reese Witherspoon

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Deze Calvin Kleinjurk oogt nogal goedkoop vind ik. Te zomers ook. De kleur matcht wel heel mooi met haar ogen en het geheel zet haar vormen prachtig in de verf.

Reese-Witherspoon-Golden-Globes-Awards-2014

Ik ben wel fan van haar kapsel, een grof gesneden bob. De make-up is oké. De bronskleurige oogschaduw mocht wel iets subtieler geblend worden vind ik. De foundation, blush en nude lip zitten goed.

Hayden Panettiere

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
De jurk op zich vind ik niet verkeerd. Alleen het juweel vooraan vind ik een beetje cheap ogen. Toch heb ik steeds het gevoel dat er iets niet klopt aan de lichaamsverhoudingen van Hayden. Is het een korte nek, een vreemde borstkas of te brede schouders? Ik weet het niet, maar het valt mij altijd op!

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals

Ik ben niet zo te vinden voor de wet look, haar kapsel vind ik dus minder mooi, hoewel ze er wel mee weg geraakt. De shimmery bruine smokey eyes zijn prachtig, alsook haar foundation en nude lips! Een beetje bijpoederen had wel gekund. De wenkbrauwen zijn perfect bijgetekend.

Sandra Bullock

71st Annual Golden Globe Awards - Arrivals
Wat een vreselijke jurk! Is dit color blocking gone wrong? Ik vind de stof niet delicaat genoeg, de snit is niet mooi en dan zeg ik nog niets over de verschrikkelijke kleuren.

Sandra-Bullock-Golden-Globes-Awards-2014

De matte pruimkleurige lipstick staat haar erg goed vind ik. De oogmake-up is subtiel, al twijfel ik een beetje over de valse wimpers. De foundation vind ik wat aan de bleke kant.

Olivia Wilde

71st ANNUAL GOLDEN GLOBE AWARDS - 2014 Arrivals
Olivia is overduidelijk zwanger en probeert haar buikje niet te verstoppen! Ze koos voor een donkergroene glitterjurk die ik zelf nooit zou aantrekken. De jurk is wel erg strak, waardoor mijn aandacht vooral getrokken wordt naar de drie uitstulpingen. De kleur past haar wel!

Olivia-Wilde-Golden-Globes-Awards-2014

Haar ombre hair vind ik geweldig. Net nu iedereen terugkeert van deze trend, lijkt zij er prachtig mee te staan. Haar make-up vind ik maar zo-zo. De paarse smokey eyes ogen wat slordig (wat wellicht de bedoeling was). Zwarte eyeliner of oogpotlood (in plaats van grijs) had voor mij de look meer afgemaakt. De wenkbrauwen mochten ook wat duidelijker aangezet worden en haar huid oogt over het algemeen wel zeer bleekjes. Wat blush zou wonderen doen!

Wat is jouw favoriete outfit en make-uplook? Geef mij maar de jurk van Amber Heard en de make-up van Emma Roberts.

De foto’s vond ik hier en hier.

3 gedachtes over “Golden Globes 2014: Rode Loper

Geef een reactie

