Maybelline Baby Lips – Pink Punch

front

Het valt niet mee om als beautyliefhebber in een land als België te wonen (first world problems, I know). Cosmetica is hier niet alleen vaak duurder dan in het buitenland, heel wat producten zijn hier helemaal niet te verkrijgen. Zo duurde het jaren voordat concealer hier in de winkelrekken sloop, terwijl het in de VS verschrikkelijk populair was. Hetzelfde geldt voor wenkbrauwproducten en primers, die hier nu ook stilaan aan populariteit winnen.

Naast het feit dat heel wat soorten producten en bepaalde merken (Anastasia, Sephora, NARS,…) heel moeilijk te verkrijgen zijn in België, merk ik vaak dat het assortiment van beschikbare beautymerken hier ook beperkter is. Zo laat men bepaalde delen uit de lijn gewoon weg en zelfs de kleurkeuze is hier minder groot. In Nederland ontdek ik soms heel wat meer tinten foundation, nagellak en lipstick! Niet fair.

Ik ben het met andere woorden dus gewoon om tergend lang te wachten op een nieuwe release in beautyland. Zo verlang ik al een poos naar de komst van de megapopulaire Baby Lips van Maybelline. Ik ben nu eenmaal lippenbalsem obsessed.

Maar geef toe, Labello is nu niet bepaald een fun en sexy merk. Ik vind dat lippenbalsems wel wat meer aandacht verdienen en ook een tikje hipper mogen ogen. Maybelline is daar met haar Baby Lips helemaal in geslaagd! Ik word gewoon vrolijk als ik dit tubetje uit mijn handtas tevoorschijn haal.

baby1
Eigenlijk zou ik graag elke variant in huis halen, maar ik hield het voorlopig bij eentje, namelijk Pink Punch. In totaal zijn er bij ons vijf exemplaren verkrijgbaar (weerom: een stuk minder dan in het buitenland). Drie ervan zijn kleurloos, maar hebben naar het schijnt wel een heerlijke geur.

Twee balsems bevatten wel wat kleur, Pink Punch en Cherry Me. Ik heb dus de roze variant (kan het ook anders?) en vind de hoeveelheid kleur die er van afkomt toch wel impressionant. Het lijkt wel een volwaardige lipstick die je lippen bovendien superzacht maakt. Ik ben fan van dit soort getinte lippenbalsems! Een felgekleurde lipstick vind ik vaak iets te opvallend en niet zo mooi op mijn lippen, een lip balm met kleurtje vind ik dan weer beter passen bij mezelf.

baby3

baby4baby6

De geur van Pink Punch is trouwens verrukkelijk. Het is een fruitig geurtje dat ik niet meteen kan thuisbrengen, maar volgens de verpakking gaat het om passievrucht, mmm! Je kan hieruit vast wel afleiden dat ik helemaal fan ben! Grappig detail trouwens: op de verpakking staat “For adult use only”. Ik begreep dit eerst niet zo goed, maar toen legde ik wel degelijk de link… ‘Baby Lips’ Wie zou het in godsnaam in zijn hoofd halen om een baby lippenbalsem op te smeren? Typisch Amerikaans zeker?

large2
Dit is trouwens een greep uit het Amerikaanse aanbod aan Baby Lips. How pretty!
(Foto: Weheartit.com)

Heb jij al een van deze lippenbalsems geprobeerd?

6 gedachtes over “Maybelline Baby Lips – Pink Punch

  1. Ik snap wat je bedoelt met dat in België minder te krijgen is! Gelukkig reis ik heel veel, ik koop mijn make-up dan ook altijd in het buitenland bij winkels zoals Sephora en Kiko 😉 !

Geef een reactie

