Liebster Award

liebster3
Yes! Ik ben genomineerd voor een Liebster Award! Voor al wie nu een wenkbrauw optrekt: tot voor kort wist ik ook niet wat het was. Ik zag het fenomeen steeds vaker zag opduiken op andere beautyblogs en ben toen een beetje gaan speuren. Het gaat om een virtuele award die uitgereikt wordt aan beginnende bloggers. Meer nog, de blogger in kwestie mag de kaap van 200 volgers nog niet bereikt hebben! Op die manier krijgt de genomineerde blog wat nieuwe lezers (en hopelijk toekomstige volgers!) over de vloer. Voor alle duidelijkheid: er hangt geen échte prijs aan vast.

Je kan trouwens alleen genomineerd worden door andere bloggers. Vervolgens zijn er nog enkele regels waaraan je moet voldoen:

  • Noem degene die jou heeft genomineerd.
  • Beantwoord de 11 vragen van degene die je genomineerd heeft.
  • Nomineer zelf 9 bloggers met 200 volgers of minder.
  • Stel deze bloggers 11 vragen.
  • Breng de genomineerde bloggers op de hoogte.

Ik werd genomineerd door Jessica van Beauty Weetje Watjes, ook een Vlaamse blog!

Dit zijn de vragen die zij mij voorlegde:

  1. Stel je voor dat je voor de rest van je leven nog maar 1 merk make-up mag gebruiken, welk merk kies je dan?

Oh nee, wat een moeilijke! Ik denk dat ik dan voor een kwalitatief goed merk zou gaan, zoals MAC (hoewel ik daar niet zoveel van in huis heb). Als het een drugstore merk moet zijn, kies ik voor Maybelline, omdat ik fan ben van de meeste van hun producten!

  1. Wat weten de lezers nog niet over jou?

Dat ik stiekem wel een huismus ben. Ik ben graag thuis, ik ga graag aan de slag in de keuken, ik kan uren achter mijn computer spenderen en in het weekend plof ik liever neer in mijn zetel dan het nachtleven in te duiken! Ik zie mezelf ook wel als een computernerd. Toen ik jonger was wilde ik zelfs graag informatica/webdesign studeren, maar kon dit niet omdat ik faliekant buisde voor wiskunde.

  1. Waarom ben je gestart met bloggen?

Omdat ik al jaren obsessief andere blogs volg en er een serieuze YouTubeverslaving op na houd. Ik heb het gevoel dat niemand in mijn omgeving die interesses (kan je het een hobby noemen?) deelt en ik dus ook mijn ei niet kwijt kan hierover. Mijn vriend spoorde mij aan om een eigen blog te beginnen, ook al omdat ik graag schrijf. Op die manier kan ik in contact komen met anderen die ook into beauty en mode zijn. Maar ik heb wel lang getwijfeld hoor!

  1. Weet je omgeving dat je blogt en hoe reageren ze er op?

De meesten in mijn omgeving weten het en reageren positief. Al weet ik natuurlijk niet wat ze achter mijn rug denken of zeggen. Het is wel niet het eerste wat ik vertel als ik mensen ontmoet. Ik ben ergens wel een beetje bang voor negatieve reacties, aangezien je jezelf erg kwetsbaar opstelt met een blog. Je post foto’s van jezelf (vb. zonder make-up) en schrijft in geuren en kleuren over je eigen leven. Je reikt haters met andere woorden zelf het materiaal aan op een plateautje. Soms vrees ik ook dat mensen mij narcistisch zullen vinden, aangezien ik bij wijze van spreken een hele site aan mijn eigen persoontje wijd. Toch vind ik dat mijn blog niet óver mij gaat, maar wel vanuit mijn eigen persoonlijkheid geschreven wordt. Ik blijf het wel moeilijk vinden om de virtuele blogwereld en de wereld om mij heen met elkaar te verzoenen. Ik ben eigenlijk wel een verlegen meisje en vind het nog steeds raar om zoveel van mezelf bloot te geven.

  1. Draag je iedere dag make-up?

Ik draag overdag bijna altijd make-up. Alleen als ik naar de fitness of de bakker ga, durf ik zonder make-up de straat opgaan. Dit was vroeger soms ook het geval als ik examens had. Toch voel ik mij dan niet zo goed in mijn vel. Ook wanneer ik de hele dag het huis niet uit moet, laat ik mijn huid wel wat rusten.

  1. Wat is de gekste droom die je ooit gehad hebt?

Ik droom niet zo vaak, althans, ik herinner mijn dromen niet zo vaak. Af en toe droom ik wel dat mijn lief mij heeft bedrogen. Dan ben ik altijd heel kwaad op hem als ik wakker word!

  1. Wie zou jouw prince charming zijn?

Hmm, ik val niet echt op bekende mannen, die zijn allemaal zo afgelikt. Geef mij maar een iets nonchalanter type. Wie ik wel zou overwegen als lief is Ryan Gosling (al wie The Notebook gezien heeft, weet waarom!) of Otto-Jan Ham. Hugh Jackman en Macklemore vind ik ook wel knap (sorry liefje!). Maar de liefste man moet toch wel Gary Lightbody, de zanger van Snow Patrol, zijn!

  1. Waar haal jij je inspiratie voor je blog?

Meestal zijn dat beautyproducten of trends waar ik zelf heel enthousiast over ben! Natuurlijk doe ik ook ideeën op door andere blogs te lezen, dan besef ik dat ik het niet zo ver hoef te zoeken en gewoon kan bloggen over kleine dingen of gelijk wat er op dat moment in mijn gedachten omgaat. Soms kan ik heel intensief met iets bezig zijn in gedachten en vraag ik me pas later af waarom ik er geen artikel aan wijd.

  1. Catrice of Essence?

Haha, das een goeie vraag! Het grote dilemma van elke budgetbeautyliefhebber. Dan kies ik toch wel resoluut voor Catrice! Ik vind de producten nét iets kwalitatiever.

  1. Is er iets wat je helemaal niet leuk vind aan beauty?

Ik ben erg lui en dat zorgt er soms voor dat ik minder bezig ben met beauty dan ik zou willen. Want wees eerlijk, het neemt zoveel tijd in beslag! Mocht ik niet zo graag slapen, ik zou ’s morgens elke dag een uur vroeger opstaan om mezelf van een paar smokey eyes te voorzien, maar dat krijg ik dus niet voor mekaar. Hetzelfde geldt voor kapsels. Ik ben gek op big hair en mooie, grote krullen of waves. Helaas ben ik meestal te lui om aan de slag te gaan met een krultang. Ik heb zoveel respect voor vrouwen die elke dag in de weer zijn met een haardroger en brushborstel. Ik wou dat ik hier ook zoveel tijd voor over had en elke dag met een fantastisch kapsel de deur zou uitgaan.

  1. Wat is je lievelingsfilm?

The Notebook natuurlijk!

En dan nu de bloggers die ik nomineer:

Steffi van Fashionable Beauty Blog
Melanie van CurlyCurlMel
Laura van L’histoire de Laura
Sara van Oohlablush
Kim van Kim Hofstee
Jessica van Jessica Klos
Daphne van FashionBeautyDaphne
Kim van Kimbero
Bianca van Belizia

Dit zijn de vragen waarop ik graag een antwoord zou zien!

  1. Hoelang sta je ’s morgens gemiddeld voor de spiegel?
  2. Wat was je laatste miskoop op vlak van beauty én mode?
  3. Wat is je favoriete drugstore merk?
  4. Wie is jouw fashionicoon?
  5. Waarvoor heb je angst?
  6. Waar zou je het liefst wonen als je niet in België/Nederland mag wonen en waarom?
  7. Wat is je gekste verslaving?
  8. Van welke artiest/muziekgroep was je als tiener grote fan?
  9. Wat is je holy grail op vlak van make-up?
  10. Hoe slaag je erin bloggen te combineren met je studies/werk en sociaal leven?
  11. Wie is jouw favoriete blogger?
6 gedachtes over “Liebster Award

Geef een reactie

