Review: H&M Eyebrow Fix

eyebrowfixfront2
Ik ben een beetje eyebrow obsessed. Elke morgen ben ik in de weer met poeder en kwast om mijn wenkbrauwen enigszins toonbaar te maken voor de buitenwereld. Mocht ik de durf én het budget hebben zou ik meteen permanente make-up laten aanbrengen op mijn wenkbrauwen. Maar het grote aantal horrorfoto’s (denk voor en na’s van permanente make-up) van vrouwen die voor het leven getekend zijn met bad eyebrows doet mij huiveren. Wat het budget betreft: je moet er al snel een paar honderden euro’s voor neertellen. Nog niet iets voor meteen dus.

Dan maar elke ochtend vijf minuten langer klungelen voor de spiegel (afhankelijk van de hoeveelheid gemiste slaap kan dit weleens oplopen tot tien minuten). Ik kán het gewoon niet laten. Als tiener liep ik jarenlang rond met een stel borstelige, vormloze wenkbrauwen en ik was me daar nauwelijks van bewust. Nu zijn wenkbrauwen zowat het eerste waar ik op let als ik mensen aanspreek (be warned!).

MjAxMy0yZDQ4YzNiZDE4OGY0N2E0
Ik beweer trouwens niet dat mijn wenkbrauwen perfect zijn, verre van zelfs. Ik heb me er al voor een stuk bij neergelegd dat wenkbrauwen à la Megan Fox niet voor mij weggelegd zijn. Dergelijke exemplaren zouden wellicht niet eens passen bij mijn gezicht. Toch probeer ik steeds het maximum te halen uit mijn eerder karige begroeiing. Eén van mijn must have hulpmiddeltjes is wenkbrauwgel. Een soort transparante mascara die je door je wenkbrauwen heen haalt, in de hoop dat ze de rest van de dag netjes in vorm blijven. In mijn geval is dat echt wel nodig, aangezien ik mijn wenkbrauwen wat omhoog borstel om de gewenste vorm te bekomen.

Ik probeerde ooit de eyebrow gel van Make-up Studio en was meteen verliefd! Helaas is het merk niet of nauwelijks te verkrijgen in België. Ik hoor ook veel goeds over de Clear Brow Gel van Anastasia, een product dat alweer niet verkrijgbaar is in ons Belgenlandje, maar wel degelijk op mijn verlanglijstje staat bij mijn volgende citytrip.

P10801852
Onlangs ontdekte ik een toegankelijk en betaalbaar alternatief, namelijk de Eyebrow Fix van H&M. Ik kocht dit product in Antwerpen, aangezien de H&M-vestigingen in Brugge bijna geen make-up aanbieden. Ik geloof normaal gezien niet echt in de kwaliteit van de cosmeticaproducten van H&M, maar deze Eyebrow Fix wilde ik wel een kans geven.

P10801932
De verpakking vind ik leuk, simpel, strak. Meer hoeft dat echt niet te zijn. De gel wordt makkelijk aangebracht aan de hand van de applicator, die net genoeg product opneemt om beide wenkbrauwen van een laagje gel te voorzien. De gel droogt snel op en is volgens mij nauwelijks zichtbaar eens aangebracht. De Eyebrow Fix kan er gerust mee door en is naar mijn mening ook beter dan de wenkbrauwgel van Catrice en Hema. Verwacht echter niet dat de haartjes muurvast zitten. Wanneer je bijvoorbeeld een trui over je hoofd trekt, zullen je wenkbrauwen waarschijnlijk weer uit vorm zijn. Hetzelfde verhaal als je er met je vingers aan prutst (maar waarom zou je dat doen?). Toch zou ik het product opnieuw aankopen!

P10805572
Hier zie je de gel aangebracht op mijn wenkbrauwen. Dit soort foto’s herinnert mij eraan dat ik weer wat epileerwerk voor de boeg heb!

Gebruik jij wenkbrauwgel? Zo ja, wat is jouw favoriete merk?

7 gedachtes over “Review: H&M Eyebrow Fix

  1. Pingback: Liefde: Anastasia Dip Brow Pomade & Clear Brow Gel | Fashion Fever

Geef een reactie

