Review: Catrice Yes, We Can-dy!

mmmm
In mijn everyday make-upbakje (alsook in mijn handtas) hebben nude lipsticks steevast de bovenhand. Ik ben dan ook nog altijd op zoek naar dé perfecte nudekleur. Onlangs snuisterde ik door het Catrice-assortiment naar nieuwigheden en botste ik op de kleur Yes, We Can-dy! (wat overigens geen nieuwe kleur is). Het is een frosty lipkleurtje uit de Ultimate Shinecollectie.

3
Ik ben over het algemeen best tevreden over de lipsticks van Catrice. Hoewel ik wel een aantal exemplaren van MAC en Yves Saint Laurent op mijn wishlist heb, krijg ik het eigenlijk niet over mijn hart om meer dan twintig euro te spenderen aan een lipkleurtje. Catrice biedt een mooi alternatief, met een ruim assortiment aan kleurtjes in verschillende finishes. En dat voor een heel fijn prijsje!

4

Door de jaren heen is ook de verpakking steeds mooier en kwalitatiever geworden. De zilveren huls oogt chique en strak en de lippenstift zelf is voorzien van een gegraveerd logo. I like!

7
Yes, We Can-dy! is een frosted lipstick, je weet wel: lippenstift met een metallic glansje. Gewoonlijk krijg ik meteen een flashback naar de nineties bij het zien van dergelijke lipsticks (met als kers op de taart een donkerbruin liplijntje, brrr) maar in dit geval heb ik er geen probleem mee. De glans is ook eerder goudkleurig dan ijzig zilver. De kleur doet mij heel erg denken aan Rose Gold, de bekende blush van Sleek.

rosegold
Yes, We Can-dy! lijkt op het eerste gezicht nogal donker, maar is eenmaal aangebracht een zachtroze nudekleurtje.

2
Pas wanneer je je in het felle zonlicht begeeft, zie je de goudkleurige glans verschijnen. Dit effect is jammer genoeg zeer moeilijk vast te leggen op foto. Ga ‘m zeker zelf eens testen in de winkel! Hier volgt toch een poging:

5
8

Op de lipstick zelf zijn de glitters iets duidelijker te zien:

6
Ik vind het alvast een origineel en draagbaar kleurtje dat de komende maanden pas echt tot z’n recht zal komen (als we veel zon te zien gaan krijgen tenminste!)

1

Deze lipstick vliegt sowieso in mijn handtas! Ben jij fan van frosted lipsticks?

Een gedachte over “Review: Catrice Yes, We Can-dy!

Geef een reactie

