Review: Garnier micellair reinigingswater

3

Moederlief heeft mij als volgt geleerd mijn make-up te verwijderen: eerst neem je je oogmake-up af met wat oogreinigingslotion op een wattenschijfje. Daarna maak je de rest van je gezicht schoon met een reinigingsmelk. Vervolgens haal je de laatste restjes make-up en lotion weg door een tonic met een wattenschijfje aan te brengen over het hele gezicht. Een hels karweitje als je het mij vraagt! Desondanks kan ik met trots zeggen dat ik dit ritueel nog nooit heb overgeslagen, met dank aan de dreigende woorden in magazines (voor elke avond dat je je gezicht niet reinigt, krijg je een jaar vroeger rimpels!) en mijn voorkeur voor een propere kussensloop. Ik baalde, maar ik deed het tot vervelens toe! Tot ik plots in de gaten kreeg dat er zoiets bestond als micellair water…

loreal

Het moet vorig jaar geweest zijn dat ik verleid werd tot het kopen van zo’n watertje. Het ging om die van L’Oréal (zie foto). Ik vond het best beangstigend, want ik stond op het punt vijf euro uit te geven voor iets wat mogelijk kraantjeswater in een hip flesje kon zijn! Gelukkig ondervond ik al snel dat dit niét het geval was en dat dit een van mijn favoriete beautyproducten zou worden. Ondertussen heb ik al meerdere flesjes leeggemaakt en kan ik niet meer zonder deze superhandige reiniger!

Vorige week had ik in de winkel alweer een nieuw flesje in de hand, toen een andere fles mijn aandacht trok. Het ging om een opvallend grote fles (bijna zo groot als een waterflesje) met een felroze dop (tja, veel meer heb je natuurlijk niet nodig om mijn aandacht te trekken). Garnier is blijkbaar ook op de proppen gekomen met een micellaire reiniger! Ik wist even niet wat te kiezen, maar met dit artikel in gedachten leek het me wel leuk om een ander merk te testen.

De vraag die misschien al een tijd op je lippen brandt: wat is micellair reinigingswater? Vraag me niet naar de exacte samenstelling ervan, maar het is een make-upreiniger die bovengenoemde stappen herleidt tot één enkele handeling. Met hetzelfde product kan je dus je oog- en lipmake-up verwijderen, alsook je gezichtsmake-up. Zo makkelijk! Uiterlijk heeft het product alle eigenschappen van water, wat het erg verfrissend maakt voor je huid. Het doet me nog het meest denken aan tonic, wat altijd het favoriete product was in mijn avondlijke badkamerroutine. Net zoals bij tonic, hoef je het product ook niet af te spoelen. Micellair water zou trouwens dezelfde eigenschappen hebben als een gewone zeep, maar dan zonder de uitdrogende eigenschappen.

Over naar de reiniger van Garnier. Ik vind de verpakking van het product alvast geslaagd. De grote, kleurrijke fles trok meteen mijn aandacht in de winkel. Ik word gewoon blij van zulke mooie producten!

garnier2
Zoals je ziet gaat het echt om een grote fles!

garnier
Volgens de verpakking is het product ook geschikt voor de gevoelige huid. Mijn huid is eerder normaal, maar kan wel eens gevoelig reageren op bepaalde producten. Gelukkig heb ik geen enkel probleem ondervonden met dit product!

garnier3
Gewoonlijk gebruik ik twee wattenschijfjes: eentje voor mijn oogmake-up, een tweede voor de rest van mijn gezicht. Ook in dit geval lukt het om mijn gezicht proper te maken met slechts twee wattenschijfjes. De reiniger maakt mijn gezicht perfect schoon! Oogmake-up verwijdert ‘ie naar mijn gevoel voor 90% (maar dat gevoel heb ik met elke reiniger wel). Als ik wat zwaardere oogmake-up opheb, dan wordt het wel wat moeilijker. Het merendeel van de make-up is verdwenen, maar er blijven nog wat restjes mascara en oogpotlood over. Ik heb dan ook het gevoel dat het micellair water van L’Oréal hier beter mee overweg kan, maar het verschil is echt miniem.

Ik deed even de test met twee eyeliners. Links zie je een zwart oogpotlood, rechts een vloeibare eyeliner. Beide producten zijn long lasting en dus behoorlijk hardnekkig en moeilijk te verwijderen.

garnier4
Zo ziet mijn hand eruit als ik eenmaal met een watje met miccelair water over de eyeliners ging.

garnier5
Hier wreef ik een tweede keer over de eyeliners.

garnier6

Na wat wrijven was de make-up volledig verdwenen! Wat mij betreft een heel goed resultaat, aangezien ik voor het verwijderen van vloeibare eyeliner meestal een oogreinigingslotion voor waterproof make-up moet gebruiken.

Ik ben met andere woorden heel erg te spreken over dit product! Het verwijdert met succes mijn gezichtsmake-up en doet hetzelfde met mijn oogmake-up. Ook eyeliners zijn niet bestand tegen dit product. Alleen met zwaar opgemaakte ogen (zoals smokey eyes) heeft deze reiniger het wat moeilijker. ’s Ochtends moet je wellicht nog eens met wat reiniger over je ogen gaan om de laatste restjes te verwijderen. Maar dat probleem heb ik dus ook met andere reinigingsproducten.

Bovenal krijg je veel waar voor je geld (met een fles van 400 ml kan je wel even verder) en verloopt het verwijderen van je make-up door dit handige 3-in-1-product een pak sneller! Ik kan het echt iedereen aanraden. Vanaf nu geen excuses meer dus, voor het slapen met make-up op!

Gebruik jij ook micellair water?

3 gedachtes over “Review: Garnier micellair reinigingswater

    • Hoi Evi,

      Volgens de verpakking is het product geschikt voor “alle huidtypen, zelfs de meest gevoelige”. De micellen in het product zouden bovendien niet alleen make-up, maar ook talg en onzuiverheden aantrekken en van de huid verwijderen. Dat is toch wat er op de flacon te lezen staat.

      Gezien de prijs vind ik het wel het proberen waard. Als je huid er toch slecht op reageert zal je misschien moeten uitkijken voor een duurder merk, zoals het micellair water van Bioderma, waar veel bloggers razend enthousiast over zijn.

      Misschien is dit nog een nuttige link voor jou:

      http://agirlcalledcris.wordpress.com/2012/11/23/dealing-with-acne-and-how-micellar-water-is-saving-me/

      groetjes,

      Lindsay

Geef een reactie

