Harembroeken – ben jij mee met de trend?

front
Harembroeken, pyjamabroeken of in het Engels peg leg trousers: ze zijn niet langer te negeren. Het gaat om een stijlvollere variant van de harembroek die je enkele jaren geleden hardnekkig zag opduiken. Ik was toen absoluut geen fan, maar moet toegeven dat ik 2014-versie steeds leuker begin te vinden!

Vooral de combinatie stijlvol én comfortabel spreekt mij aan! Een alternatief voor zo’n knellende skinny jeans op warme zomerdagen is áltijd welkom. Helaas moeten de voetjes wel wat inboeten aan comfort, want zo’n losse broek is nu eenmaal het mooist boven een elegant hakje.

Oei, daar heb je meteen al de eerste reden waarom ik nog geen zo’n broek in huis gehaald heb. Met laarzen kan ik makkelijk overweg, maar pumps of sandaaltjes met hak zijn hier al wat minder geliefd. Geloof me, ik vind ze práchtig om naar te kijken, maar mijn voeten houden het echt niet lang uit in zomerschoeisel dat mij zo’n 10 centimeter langer maakt. Ik blijf niettemin de intentie behouden om mijn voeten hierop te trainen!

Bovendien ben ik niet van de grootsten (nog een reden om vaker hakken te dragen, damnit!) en vrees ik dat ik nog kleiner zou lijken met zo’n losse broek. In vergelijking met de immer veilige jeans valt de soepele harembroek namelijk iets breder uit. Best een intimiderend kledingstuk dus, voor een kleintje zoals ik!

Toch doen deze inspiratiefoto’s mij aan het twijfelen slaan:

fabb8c239d6e5f16e5f311b867adcb6a

Met een crop top, gewaagd, maar superleuk!

3244401_harem

Met een simpel topje en statementketting, classy!

2960900_LB

Een lederen exemplaar. Toch stijlvol gecombineerd!

2403481_clown

Heel kleurrijk en zomers, maar toch geen kleurboekeffect. Mooi!

1330005a76ae49f322a0bd1d6c1961db

Casual met nudekleurtjes, love it!

465c7cf4b6a6c0cba698d3272f58bd62

Met platte schoenen en een losse top. Deze look is volgens mij niet voor iedereen weggelegd!

JVP_1133

Wauw, als dit niet de perfecte outfit is, weet ik het ook niet meer. Dit de look van Zwitserse modeblogster Kayture. Wat een geslaagde mix van casual en classy, ik ben verliefd op deze outfit!

174b8ecb37f4854eb6aca8a9068859a8

Zwart-wit met een luipaardaccent. Mooi!

68f787ba035163f05c443e61faeca4df

Een harembroek met sneakers. Niet mis bij haar, maar het zou mij voor geen meter staan.

61f8fff251a5f913e3ea3fe5ac2fcf5c

Leuke kleurencombinatie en mooi afgewerkt met het kaki hemd.

49fe4bda249acb512cfc25355d6208dd

Práchtig! Al helpt het natuurlijk wel dat het model zelf ook prachtig is.

5ce148a4c40ab90878c3b2b48913f977

Deze outfit is dan weer iets meer geschikt voor een doordeweekse dag bij ons.

2c182ef27062e4eeddcf1f7807b45551
Supercasual, geschikt voor een luie dag!

Bij het zien van deze foto’s krijg ik steeds meer zin om een leuk exemplaar te zoeken!

Dit is hoe ik ‘m zou dragen:

  • Mét hakken of met een leuk plat sandaaltje (maar dan alleen als je echt groot bent!)
  • Een losser onderstuk combineer je volgens mij het best met een aansluitend bovenstuk (kwestie van je lichaamscontouren niet helemaal te laten verdwijnen!). Ik denk dan aan een simpel T-shirt, een aansluitend topje of een gecentreerde bloes.
  • Ik vind het zelf het mooist staan als je je top in je broek stopt. Een beetje eng, maar het oogt wel héél stylish.
  • Wie geen superplatte buik heeft kan een losvallend T-shirt dragen dat je vooraan losjes in je broek stopt (zie laatste foto).
  • Een blazer maakt de look af en zorgt ervoor dat je er niet al te casual uitziet.

Hebben jullie al een harembroek in de kast hangen?

7 gedachtes over “Harembroeken – ben jij mee met de trend?

  1. Sommige harembroeken vind ik wel leuk en bij sommige meiden staan ze ook erg mooi! Zelf vind ik het een beetje model-loos en ik heb er vorig jaar een gekocht voor tijdens mijn vlucht naar Indonesië (17 uur ;)) en dan zijn ze ideaal!

    • Oh ja, voor een lange vlucht is het wellicht de perfecte chill outfit! 🙂 Dat maakt het volgens mij ook juist zo moeilijk om ze ‘gewoon’ te dragen. Het ziet er al snel een beetje té casual uit.

  2. Ik heb er ook eentje, ben er vandaag zelf outfit foto’s mee gaan schieten haha 😉 ! Vind het bij mezelf soms mooi, maar soms denk ik : “neen, dit is het toch niet” … Maar op de foto’s die je selecteert ziet het er stuk voor stuk erg leuk uit!

Geef een reactie

