Review: Maybelline Lasting Drama Gel Eyeliner

front
Ik vind vloeibare eyeliner een fantastisch product. Het kan een ingewikkelde ooglook (denk smokey eyes) helemaal afmaken, maar staat ook prachtig op zichzelf. Persoonlijk vind ik dat nog het mooist: simpele, neutrale make-up met een winged eyeliner en eventueel knalroze lippen. Instant glam! Zelf ben ik eerder een eyelinerkluns. Tot op vandaag slaag ik er nog steeds niet in om aan beide ogen twee symmetrische lijntjes te creëren. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om hier eens wat meer op te oefenen. Ik kocht daarom de gel eyeliner van Maybelline, waar ik al vaker lovende woorden had over gehoord.

P1090108

potje

Ik vind gel eyeliner toch iets fijner werken dan zo’n vloeibare eyelinerpen. Ik heb het idee dat ik meer grip heb met een vast penseel dan met zo’n viltapplicator. Ik wist dan ook al gauw dat ik het bijgeleverde penseeltje snel zou inruilen voor mijn oude vertrouwde eyelinerkwast. Sorry, maar ik werk liever met een langer penseel in plaats van met zo’n kort dingetje (waar je volgens mij minder grip op hebt). Bovendien is de top van het borsteltje afgerond, terwijl ik juist beter een lijntje kan trekken met een recht of schuin afgesneden borsteltje. Mijn favoriete eyelinerkwast blijft trouwens die van Zoeva, niet duur en oh zo goed!

P1090131

P1090133

For the sake of the review heb ik dan toch even het bijgeleverde borsteltje uitgeprobeerd, maar gaf dat al snel op. Met een afgerond borsteltje kan ik dus echt niet werken (eyelinerkluns, zoals ik al zei…).

P1090124

Over naar het product. Wat ziet zo’n onaangeroerd potje er toch mooi uit, hé? Bijna zonde om er je penseel in te dippen (maar stiekem vind ik het toch heel leuk!) Pluspunt: het product geeft geen nare geur af. Mijn vorige eyeliners hadden toch vaak een onaangenaam verfluchtje.

Over de formule kan ik niet klagen. Het product strijkt mooi uit en is makkelijk te hanteren, als je snapt wat ik bedoel. Een klein beetje eyeliner geeft al heel wat pigment af. De kleur is intens zwart, zoals je kan zien op de foto. Beide lijntjes zijn telkens met één enkele veeg gemaakt. Dat vind ik wel belangrijk. Zwart hoort écht zwart te zijn, en geen donkergrijs bijvoorbeeld.

P1090221

Minder leuk wat mij betreft: deze eyeliner droogt niet zo snel op. Daar sta ik dan, mijn lijntje te perfectioneren, terwijl ik met elke nieuwe veeg de vorige weghaal! Zeer frustrerend, zeker als je badkamertijd gelimiteerd is (maar ik raad je dan ook aan om vloeibare eyeliner te skippen als je gehaast bent, je weet immers altijd waar je begint, maar nooit waar (of wanneer) je eindigt!). Er zit maar één ding op: braaf wachten tussen de verschillende applicaties.

Maybelline beweert dat deze eyeliner 24 uur blijft zitten. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om 24 uur wakker te blijven om dit te testen. Het product blijft alleszins de hele dag mooi op z’n plek en dat is voor mij voldoende!

Dit is het resultaat op mijn gezicht:

eyeliner

Ook mooi meegenomen: deze eyeliner is heel makkelijk te verwijderen. Je hoeft geen waterproof make-upremover te gebruiken.

Mijn eindconclusie is dat ik best tevreden ben over dit product! Hieronder zet ik nog even de plus- en minpunten op een rijtje:

Pluspunten:

  • budgetvriendelijk (prijs: €11,90)
  • eyelinerpenseel inbegrepen
  • intens zwarte kleur
  • geen (sterke) geur
  • smeert goed uit
  • blijft lang zitten
  • makkelijk te verwijderen

Minpunten:

  • penseel is niet zo handig
  • potje is van glas en kan dus breken
  • product heeft een eerder lange droogtijd

Wat is jouw favoriete eyeliner?

handtekening

4 gedachtes over “Review: Maybelline Lasting Drama Gel Eyeliner

  1. Mooie wing heb je gemaakt, ziet er goed uit en diepe kleur zwart. Jammer dat hij een lange droogtijd heeft, vind ik bij mascara ook altijd vervelend want dan zit bijna je wenkbrauw ook onder 😉

  2. Ziet er goed uit!! Wel jammer dat hij lang nodig heeft om te drogen! Ik volg je nu via bloglovin, zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje komt nemen op mijn blog en mij ook volgt.

Geef een reactie

