Mijn grootste beauty-ergernissen

front2

Sure, I love beauty- en make-upproducten! Maar ermee bezig zijn brengt ook nogal wat lasten met zich mee. Ik vind het altijd leuk om te lezen over andermans’ beauty-ergernissen, daarom leek het me leuk om ook eens een lijstje te maken met mijn top vijf ergernissen op vlak van beauty en make-up! Oh, wat een vrouw lijden kan…

1. Winged eyeliner

Eyeliner met een wing aanbrengen, het is een kunst op zich. Een kunstvorm die ik nog steeds niet echt onder de knie heb. Heb je aan de linkerkant een perfecte wing gecreëerd? Dan is de rechterkant vaak nét iets korter of langer, smaller of dikker of gewoon minder schuin. Wanneer je op dat moment toegeeft aan de drang om de ene wing bij te werken, zal je merken dat de andere weer wat kleiner of smaller is in vergelijking. En zo blijf je doorgaan tot je aan beide ogen een eyeliner à la Amy Winehouse hebt aangebracht. Niét echt die subtiele oogmake-up die je voor ogen had.

wingedeyeliner

Des te frustrerender wordt het, als je ónder die eyeliner al oogschaduw hebt aangebracht (in het ergste geval een prachtige smokey eye). Even bijwerken met wat ontschminker en een wattenstaafje? Vergeet het, het wordt nooit meer zo mooi als het eerst was…

dnjkhkdjfhs
2. Nagels lakken

Ik loop vrijwel altijd met gelakte nagels rond. Alleen vind ik het verzorgen van mijn nagels een hatelijk, tijdrovend klusje. Nagellak verwijderen, nagels bijknippen, vijlen, een kleurtje kiezen, verschillende lagen lak aanbrengen om vervolgens stomweg iets vast te grijpen terwijl mijn nagels nog niet droog zijn, ik heb er een hekel aan!

MjAxMy1jMzY3Y2JlYjZkYWJjN2Mz

Óf: je lakt je nagels voor je naar bed gaat. Alles lijkt droog als je gaat slapen, maar als je wakker wordt zie je op een of andere manier de afdruk van je lakens in je nagels staan. How?!

3. Haar kleuren

Ik heb zo van die periodes waarin ik mijn haar kleur. Ik doe dit graag zelf: veel goedkoper en ik kan het alleen maar mezelf kwalijk nemen als het resultaat niet is zoals ik had gehoopt! Het kleurproces op zich vind ik helaas wel heel irritant. Ik denk maar aan het bekleden van de badkamer met oude handdoeken (om spatten haarverf op te vangen), het inwrijven van mijn gezichtscontouren met een veel te dikke crème (denk aan de blauwe Niveapot) om mijn huid te beschermen tegen eventuele vlekken en het amper durven bewegen wanneer de haarverf intrekt. Daar zit ik dan, opgesloten in de badkamer met een kookwekker bij de hand, mijn haar bovenop mijn hoofd gedrapeerd en gehuld in oude kledij, angstvallig wachtend op een al dan niet mooi resultaat. Brr, ik mag er niet aan denken, wat een tijdverspilling!

1347141556262_4809799

4. Morsen over foundation

Soms ben ik nogal een kluns. Dan mors ik water als ik te snel van mijn flesje wil drinken. Of dan probeer ik een grote cupcake in mijn mond te proppen (oké, dat gebeurt maar héél soms, eerlijk!). In beide gevallen is de foundation (neen, in feite is het BB cream) rond mijn lippen (half) verdwenen. Hatelijk, en ik vrees dat het ook nooit een trend zal worden: een vlekkerige teint.

5. Zelfbruiner

Zelfbruiner of bruinen-zonder-zon is een fantastische uitvinding voor diegenen onder ons die niet gezegend zijn met een natuurlijk gebronsde huid (inclusief mezelf, of course). Ik ben dan ook wel fan van het verkleurend goedje, dat ervoor zorgt dat mijn benen toch een beetje toonbaar worden in een rokje/kleedje/shortje en mijn gezicht in de zomer nét dat tikje meer tot leven brengt (en dat allemaal zonder gevaar voor de gezondheid!).

Afgezien van de ronduit slechte zelfbruiners die je huid zegenen met een oranje teint in plaats van een bruine gloed, brengen ook de beste zelfbruiners wat mij betreft enkele ergernissen met zich mee:

De geur. Iedereen die al eens flesje zelfbruiner heeft opengetrokken, weet dat de geur verschrikkelijk is. In eerste instantie zijn de betere zelfbruiners heerlijk geparfumeerd (vaak met een exotisch geurtje), maar na enkele uren komt de ware aard van de zelfbruiner (of moet ik zeggen geur?) sowieso boven: je welriekend velletje is doordrongen van de typische – nogal penetrante – zelfbruinergeur. Een douchebeurt lost dit probleem op, maar toch…

kjfglskj

Ook het minutieus inmasseren van mijn favoriete zelfbruiner is een taakje waarvan ik de muren oploop. Helaas is het onvermijdelijk, want ik heb het niet zo voor bruine vlekken op mijn lichaam. Vervolgens durf ik geen mooie kleren meer aantrekken, uit angst voor diezelfde bruine vlekken. Laat staan dat ik met zelfbruiner op in de zetel durf gaan zitten! Vreselijk toch? Los daarvan: verslaafd ben ik!

(PS: Ook het probleem van de oranje gevlekte handen laat ik even voor wat het is.)

Ziezo, dat waren mijn grootste beauty-ergernissen. Zijn deze herkenbaar voor jou? Bij nader inzien heb ik er nog een aantal in gedachten, die zal ik binnenkort met jullie delen in een tweede artikel!

handtekening

 

Geef een reactie

