Review: Maybelline The Colossal Go Extreme Volum’ Mascara

front
Een poos geleden kwam Maybelline met een nieuwe mascara op de markt. Aangezien ik heel tevreden ben met The Falsies van Maybelline en mijn laatste exemplaar zo goed als uit was, besloot ik hun nieuwste eens te proberen.

Maybelline The Colossal Go Extreme Volum’ luidt de naam van hun nieuwe mascara. Een hele mond vol dus, zoals gewoonlijk! Deze mascara moet vooral volume creëren in de wimpers en niet zozeer lengte of krul. Dat komt goed uit, want ik ben over het algemeen fan van volumemascara’s.

maybelline

De verpakking is allesbehalve gesofisticeerd (denk aan Lancôme of Dior), maar juist erg schreeuwerig. Ik voel mij er niet meteen tot aangetrokken in de winkel, gelukkig weet ik uit ervaring wel dat de mascara’s van Maybelline vaak doen wat ze beloven.

P1090354

Wanneer ik de verpakking voor het eerst opendraai, schrik ik wel. Het borsteltje is wel héél erg groot. Ik vind het eigenlijk nogal een belachelijk gegeven dat mascara’s die voor veel volume moeten zorgen per definitie ook zelf overdreven groot moeten zijn. Denken de mensen achter het product nu echt dat wij daarin zullen trappen? Of ben ik te kritisch en is het juist leuk dat alles past binnen het concept van ‘extreem’, ‘groot’ en ‘volume’?

borstel

Anyway, het borsteltje is écht groot. Ter vergelijking heb ik er even het borsteltje van The Falsies bijgenomen, dat ook al niet van de kleinsten is. Hoe moet ik daar in godsnaam mee werken?

vergelijking

Ik ben sowieso nogal klungelig als het aankomt op het aanbrengen van mascara. Er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik mijn mascara (letterlijk!) vlekkeloos heb aangebracht. Je begrijpt dus dat deze applicator voor mij een serieuze uitdaging betekent.

Dit is voor mij dan ook het eerste en enige minpunt aan deze mascara. De borstel is té groot, té lomp, té rond. Mijn oogleden zien meer dan ooit zwart na het aanbrengen van The Colossal Go Extreme. Laat staan dat ik makkelijk de kleine wimperhaartjes kan bereiken.

Ik ben wél heel aangenaam verrast over het resultaat. Waar mijn wimpers op de voor-foto’s nagenoeg onzichtbaar zijn, zijn ze op de na-foto’s duidelijk geaccentueerd. Ik vind zelfs dat mijn wimpers voller ogen dan met andere mascara’s. Deze mascara mist zijn doel dus niet en zorgt zeker voor het nodige volume. Daarnaast merk ik ook een mooie krul op in mijn wimpers. Misschien is dat juist het effect van de grote, ronde borstel. Wie zal het zeggen?

collage

Op de foto’s hierboven (klik om te vergroten) heb ik twee laagjes mascara op. Een derde laag zorgt voor nog meer volume, maar het spinnenpoot-effect is dan niet veraf.

Hier even een full face foto:

resultaat

Al bij al vind ik dit een hele goede mascara die vooral doet wat ‘ie belooft. Houd er wel rekening mee dat je ’s morgens misschien wat langer in de weer bent door het onhandige borsteltje!

Ik kocht The Colossal Go Extreme Volum’ bij Kruidvat, waar je momenteel 3 euro korting krijgt op alle mascara’s uit de Colossal-reeks van Maybelline. Ik betaalde 10,99 euro in plaats van 13,99 euro.

Heb jij al een Maybelline mascara geprobeerd?

handtekening

Een gedachte over “Review: Maybelline The Colossal Go Extreme Volum’ Mascara

Geef een reactie

