How to: everyday smokey eyes

frontie2

Wie houdt er niet van smokey eyes? Het is wellicht de meest populaire ooglook ooit, die je nét dat tikkeltje meer uitstraling geeft. Bovendien staat het iedereen mooi, al kan de een al wat meer hebben dan de ander. Ik vind zware, donkere smokey eyes bij mezelf al gauw een beetje too much en reserveer een hevige ooglook dan ook vooral voor feestelijke gelegenheden. Maar een zachte smokey eye met neutrale bruintinten vind ik wel erg mooi en zelfs geschikt voor een gewone weekdag. Kijk je mee hoe ik deze look creëer?

Ik wilde deze look al een tijdje met jullie delen, maar ik merk dat het niet makkelijk is om details goed over te brengen met mijn simpele camera. Een spiegelreflex staat al even op mijn verlanglijstje, maar voorlopig neem ik mijn foto’s dus nog steeds met een gewoon fototoestel, so bear with me please! 🙂

Ik heb op voorhand al BB cream, concealer, mascara en wenkbrauwpoeder aangebracht. Ik bracht ook wat concealer aan op mijn oogleden als oogschaduwbasis.

stap1

Ik kies de kleur Naked uit mijn Nakedpalette (een héél lichtbruine kleur) en breng die met een fluffy kwast aan in mijn arcadeboog. Dit hoeft helemaal niet precies te zijn.

naked

Dat ziet er zo uit:

stap2

Zoals je ziet is deze kleur maar een heel klein beetje donkerder dan mijn eigen huidskleur. Dit zorgt ervoor dat het geheel straks mooi vervaagd zal lijken.

Vervolgens neem ik een kleur die iets donkerder is (in dit geval een bronzer) en breng ik die aan met een iets fijner borsteltje (zodat ik wat preciezer kan werken). De kleur breng ik aan in mijn arcadeboog, net in de plooi boven mijn ooglid dus.

bronzerstap3

Het resultaat is erg subtiel, maar zorgt toch voor een uitwaaierend effect.

Vervolgens breng ik de kleur Permanent Taupe aan op mijn bewegend ooglid. Dit is een crème-oogschaduw uit de Maybelline Color Tattoo-lijn. Dit doe ik gewoon met mijn vinger.

colortattoo

stap4

In hoofdzaak zien we nu twee kleuren: een lichte tint bovenaan het ooglid en een donkere kleur op het bewegend ooglid. Ik neem nu een derde kleur, die nog donkerder is, en breng die tussen beide kleuren aan (in de arcadeboog). Ik gebruik hiervoor een mono oogschaduw van Catrice (080 Go, Charlie Brown!) en een smalle oogschaduwkwast.

catrice

stap5

Met een fluffy blendingkwast ga ik steeds heen en weer in de arcadeboog zodat alle kleuren mooi in elkaar vervagen.

Vervolgens grijp ik terug naar de eerste bruine kleur die ik heb gebruikt en breng die aan onder mijn oog (vooral in de buitenste helft).

stap6

Om het geheel af te werken breng ik ook een highlighter aan. Ik kies hiervoor de kleur Virgin van het Nakedpalette.

virgin

Ik breng de kleur aan onder mijn wenkbrauwen en in mijn binnenste ooghoeken.

stap7

Als laatste breng ik met een zwart oogpotlood een lijntje aan op mijn bovenste wimperrand. Ik vind het resultaat eigenlijk nog mooier als ik het oogpotlood wat vervaag met een wattenstaafje.

stap8

Hieronder een full face foto om een beter idee te krijgen van de look.

after

Hieronder nog even een overzicht van de stappen. Zo is de opbouw iets duidelijker.

Nieuwe map

handtekening

 

Geef een reactie

