Mijn favoriete fitblogs

front

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan niet wachten tot het volop zomer is. Shortjes, rokjes, jurkjes en bikini’s: ik word er gewoon blij van! Officieel is het al zover, al zal dat vakantiegevoel er pas volgende week écht zijn. Vanaf nu wil ik dan ook echt mijn best doen om bikini ready te zijn. Het mag allemaal wel wat strakker en om dat te bereiken probeer ik regelmatig wat bewegingsmomenten in te plannen. Een grote hulp op dat vlak zijn de blogs die ik volg. Daarom deel ik vandaag mijn favoriete fitblogs, die mij dagelijks de nodige inspiratie én motivatie geven!

fitbeauty

Fit Beauty
Dit is meteen mijn favoriete blog uit het rijtje. Teni is een Nederlandse die een diploma als diëtiste heeft behaald. Ze weet dus waarover ze spreekt! Ze slaagt erin ingewikkelde lichamelijke processen op een duidelijke manier uit te leggen, waardoor je als lezer echt wel een beter inzicht krijgt in de reactie van je lichaam op sport en (al dan niet gezonde) voeding. Ze beantwoordt niet alleen prangende vragen (soms heb ik het gevoel dat ze mijn gedachten kan lezen) zoals “Is het ongezond om niet te ontbijten?”, “Waarom kan je niet plaatselijk vet verliezen?” en “Is stevia gezond?”, maar geeft ook motivatie en tips op het vlak van sport en beweging. Soms ben ik uren kwijt met het lezen van haar interessante artikelen!

Daarnaast houdt deze blogster een voedingsdagboek bij. Ze post regelmatig foto’s van haar gezonde maaltijden doorheen de dag, zodat je heel wat inspiratie kan opdoen. Op de site vind je ook een heleboel makkelijke en gezonde recepten, zo ben ik helemaal weg van haar banaan-ei-pannenkoekjes!

Teni spreekt trouwens uit eigen ervaring, want vroeger had ze zelf overgewicht. Haar verhaal vind je ook terug op haar blog en haar eigen ervaringen vormen ook zo’n beetje de rode draad doorheen haar artikels. Haar persoonlijke schrijfstijl, positieve instelling en aangename persoonlijkheid maken het voor mij echt een plezier om haar blog te lezen. Een echte aanrader dus!

 

TIU-6

Tone It Up
Ben je op zoek naar makkelijke workouts die je thuis kan doen? Check dan zeker eens deze site. Karena en Katrina, de vrouwen achter Tone It Up, hebben ondertussen honderden workoutfilmpjes op hun Youtube-kanaal geplaatst. Al wat je nodig hebt om deze oefeningen te doen is wat plaats in huis, een fitnessmatje en een set gewichtjes. Het aanbod aan filmpjes is overweldigend. Zo zijn er total body workout video’s, waarbij je je hele lichaam onder handen neemt, maar ook filmpjes waarin ze focussen op de armspieren, buikspieren en dijen. Elke workout op zich is zeker haalbaar, maar wie het zwaarder wil maken, kan natuurlijk meerdere workouts na elkaar doen. De meeste filmpjes duren niet langer dan een kwartier, dus ‘geen tijd’ lijkt mij niet langer een excuus.

Dat is trouwens niet alles. Op de site kan je je inschrijven voor een wekelijkse inspiratie- en motivatienieuwsbrief. Daarnaast bieden ze ook een hele reeks healthy recepten aan, maar eerlijk gezegd kijk ik niet zo snel naar Engelstalige recepten. Karena en Katrina hebben ondertussen ook een aantal workout-dvd’s uitgebracht, hebben hun eigen bikinilijn én ze verkopen ook heel wat gezonde voedingsmiddelen via hun site. Leuke extra’s, maar ikzelf ben toch vooral geïnteresseerd in hun fitnessfilmpjes.

Het feit dat ze killer bodies hebben en hun filmpjes opnemen op een idyllisch strand ergens in het zonnige California, moet je er wel bij nemen. Net zoals hun perfecte kapsel en immer aanwezige smile. Aan dat laatste kan ik me trouwens wel ergeren. Het laatste wat ik wil doen als ik aan het krachttrainen ben, is blijven glimlachen!

workthates

Work That Es
Ook deze blog is een leuke ontdekking. Ik volg de blog van Esmee nog maar even, maar ik ben wel helemaal fan! Haar schrijfstijl is rechttoe rechtaan, wat ik wel kan appreciëren. Ze probeert zich ook niet krampachtig te profileren als perfecte fitgirl, zoals vele andere bloggers wel doen. Zo heeft ze haar bedenkingen bij de superfoods-hype van dit moment en schuwt ze de occasionele hamburger niet, wat een verademing!

Deze blog is vooral luchtig en grappig, maar slaagt er toch in mij steeds te motiveren! De fitspiration-artikelen staan altijd vol motiverende foto’s (en bezorgen mij meteen weer een schuldgevoel als ik lui in de zetel lig). De posts met de naam ‘fit girl problems’ doen mij dan weer giechelen.

Je kan ook de Work That Es-playlist downloaden via Spotify, muziek die uiterst geschikt is om je te motiveren tijdens het sporten!

Blogilates-Cassey-Ho-talks-fitness-and-Pilates

Blogilates
Cassey, een pilates-instructrice, startte enkele jaren geleden met haar blog, die ondertussen uitgegroeid is tot een allesomvattend eigen bedrijf. Ik noem het eigenlijk ook geen blog meer, maar een volwaardige website. Dat heeft als nadeel dat alles een beetje onoverzichtelijk en overweldigend kan overkomen.

Net zoals bij Tone It Up is een groot deel van de site gewijd aan gezonde voeding, meal plans en recepten. Maar ook hier vind ik de fitnessvideo’s eigenlijk het interessantste. Cassey kan als geen ander lastige pilatesoefeningen op enthousiaste wijze voortonen. Het lijkt zó makkelijk dat je meteen zelf aan de slag wil, om daarna vast te stellen dat het eigenlijk helemaal zo simpel niet is. Gelukkig weet ik uit ervaring dat pilates in het begin enorm intimiderend en lastig is, maar dat je de oefeningen na verloop van tijd steeds beter onder controle krijgt.

Op de site kan je de filmpjes terugvinden per categorie: armen, benen, buik, rug, etc. Ik raad vooral aan om te beginnen met de filmpjes voor beginners. Wie er volop voor wil gaan: op de site staat ook een kalender voor beginners, met een reeks oefeningen die je een hele maand zoet houden. De bijhorende instructiefilmpjes vind je onder de kalender. Zeker ook een aanrader!

Zo, dit waren mijn favoriete fitblogs. Hopelijk kunnen ze ook voor jou een inspiratiebron zijn!

 

handtekening

3 gedachtes over “Mijn favoriete fitblogs

  1. Leuk artikel! Als ik je een tip mag geven; plaats een link naar de webpagina van jouw favoriete sites. Zo zijn deze makkelijker te vinden voor je lezers 🙂 x

Geef een reactie

