Mijn favoriete base en top coat + update

front

Na wat veranderingen op privévlak heb ik weer eens de tijd gevonden om een nieuwe blogpost te schrijven voor jullie. De zoektocht naar een leuke job heeft eindelijk zijn vruchten afgeworpen en ik ben stilaan gewoon aan mijn nieuwe (en toch wel drukkere) werkschema! Mijn leven kent nu wat meer structuur, wat voor mij echt wel een must is. Ik hoop mijn artikels dan ook wat beter te kunnen inplannen!

Met het najaar in zicht heb ik ook heel wat nieuwe inspiratie voor de komende blogposts. Want geef toe: hoe heerlijk de zomer ook is, op vlak van mode en make-up is er niet veel spannends aan. We wisselen af tussen jurkjes, shorts en topjes en dragen het liefst zo min mogelijk make-up! Hoewel ik de zomer behoorlijk teleurstellend vond en echt verlang naar een mooie nazomer, ben ik ook al helemaal benieuwd naar de kleurrijke herfstcollecties en nieuwe make-uptrends. Om nog maar te zwijgen over jassen en laarzen!

Nog een leuke extra: vanaf nu zal de fotokwaliteit ook iets beter zijn, althans dat hoop ik. We hebben namelijk een tijdje geleden een spiegelreflexcamera gekocht, waarmee ik volop wil experimenteren!

Maar genoeg getreuzeld, ik wil jullie vandaag graag mijn favoriete base en top coat laten zien. Ik twijfel hier al een tijdje over, want ik ga er steeds van uit dat iedereen deze producten standaard in huis heeft. Het zijn voor mij echt wel basisproducten. Vind je een base en top coat overbodig? Lees dan toch maar even verder. Deze twee extra stappen in je nagelroutine kunnen echt wel het verschil maken!

Zoals je kan zien is de staat van mijn nagels behoorlijk erbarmelijk. Ik weet niet wat het is, maar wanneer ik geen nagellak draag, scheuren en breken mijn nagels bij het minste.

nagelsvoor

Als eerste breng ik een laagje basislak aan. Mijn favoriete base coat is er eentje van budgetmerk Essence, namelijk de Studio Nails 24/7 Nail Base. Het is een basecoat met matte finish, zodat de nagellak zich goed kan hechten aan je nagels en dus minder snel slijt of afbreekt. Deze basecoat beschermt je nagels ook tegen verkleuring en zorgt voor een glad nageloppervlak. Ik ben echt zeer tevreden over deze base coat en gebruik hem trouw bij elke nagellakbeurt! Ik heb ondertussen al enkele flesjes versleten en ben voorlopig niet van plan om over te stappen naar een ander merk. Daar zit de prijs ook voor iets tussen natuurlijk: voor een flesje Nail Base van Essence betaal je – als ik het mij goed herinner – nog geen 2 euro.

basecoat2

Op naar stap 2. Ik breng twee laagjes nagellak aan. In dit geval is dat Sunday Funday van Essie, een koraalrode lak met subtiele glittertjes. De lakjes van Essie brengen heel gemakkelijk aan en zijn op zich al heel glanzend. Dit is het resultaat zonder topcoat.

nagellak

Vervolgens ga ik over naar de laatste stap: ik breng mijn favoriete topcoat aan! Ditmaal kies ik voor dat andere budgetmerk… Catrice. Ik gebruik hun topcoat al jaren en ben er erg tevreden over! Toen ik onlangs een nieuw flesje kocht, merkte ik dat het product nu door het leven gaat als de ‘Gel Like Topcoat’. Ik ondervond bij het aanbrengen dan ook meteen dat de formule iets dikker is dan voorheen. Dit zou de gelijkenissen met een gelmanicure nog groter moeten maken. Als ik heel eerlijk ben, vond ik dat de iets dunnere formule wat makkelijker aanbracht, maar het verschil is eigenlijk verwaarloosbaar.

De Gel Like Topcoat van Catrice zorgt voor heel wat shine en kan echt elk simpel nagellakje omtoveren tot een prachtmanicure! Het gelnageleffect is inderdaad niet veraf. De glans is één pluspunt van een topcoat, het andere is natuurlijk de verlengde houdbaarheid. Ik kan gerust een kleine week rondlopen met nagenoeg onaangetaste nagels als ik gebruik maak van deze topcoat!

Dit is het resultaat na het aanbrengen van de topcoat. Jammer genoeg zijn er wat luchtbelletjes onder mijn nagellak geslopen (heeft iemand hier een oplossing voor?), waardoor het resultaat er misschien iets minder glad uitziet, maar je ziet duidelijk de glans die de topcoat achterlaat op mijn nagels!

topcoat

Gebruik jij een base en top coat?

handtekening

Geef een reactie

