Make Up Geek shoplog & review

front

Eindelijk is het zover! Ik heb mijn Make Up Geek goodies in huis! De link naar deze beauty webshop staat al meer dan een jaar bij mijn favorieten, maar ik stelde een aankoop altijd uit – tot nu. Kijk je mee naar mijn aankopen?

Voor wie niet vertrouwd is met het merk: Make Up Geek is de make-uplijn van Marlena, een Amerikaanse beautyblogger die vooral bekend staat om haar YouTubekanaal. Ik had al heel veel gelezen over het merk, dat zowat overal de hemel wordt ingeprezen. Ook Jaclyn Hill, YouTube’er en natuurtalent wat make-up aanbrengen betreft, is uitermate lovend over het merk. In een recente video gewijd aan haar favoriete producten van Make Up Geek, geeft ze toe dat ze de oogschaduw van Make Up Geek zelfs beter vindt dan die van MAC. En zij kan het weten, ze heeft immers een tijdlang in een MAC-winkel gewerkt!

De goede kwaliteit is één ding, maar de fijne prijsjes maken het helemaal leuk! Voor een oogschaduw van MAC Cosmetics betaal je 17 euro (of 13 euro als je enkel een pan koopt). Een oogschaduwkleurtje van Make Up Geek kan je al kopen voor 6 euro (of 4,60 euro voor een pan). Een oogschaduw van MAC bevat trouwens 1,5 gram poeder, eentje van Make Up Geek 1,8 gram. Meer waar voor je geld dus!

Ik koos voor de goedkoopste optie en bestelde losse oogschaduwpans. Een pan is het metalen plaatje waarin een oogschaduw gedrukt is. Deze bewaar je beter niet los (zo zou je oogschaduw te snel beschadigd raken), maar kan je makkelijk opbergen in een leeg oogschaduwpalet. Handig: op de site van Make Up Geek kan je meteen ook een Z-Palette kopen. Dat is een magnetisch palet waarin de pans gewoon blijven hangen.

zpalette
Het Z-Palette is verkrijgbaar in verschillende maten (en allerlei kleuren). Ik koos voor het medium palette. Op de website van Z-Palette staat trouwens netjes vermeld hoeveel kleurtjes je erin kwijt kan, opgedeeld per merk. In het medium palette passen 15 oogschaduw pans van MAC of Make Up Geek.

zpalette (2)

Het medium palette is iets groter dan mijn hand en daarom makkelijk hanteerbaar. Het deksel klapt dicht aan de hand van een magneet. Het materiaal is volgens mij stevig genoeg om voldoende bescherming te bieden aan je make-up, wanneer je het bijvoorbeeld zou meenemen op verplaatsing!

pan

Zoals je ziet kan ik de losse pans er simpelweg uitnemen en vervolgens weer laten ‘vastklikken’ op het palet.

kleuren

Na maanden wikken en wegen, swatches en dupes opzoeken, besloot ik 12 tinten te bestellen. Ik koos vooral voor neutrale tinten die echt een meerwaarde kunnen betekenen in mijn everyday make up stash. Daarnaast bestelde ik ook nog een losse pigment, ik kon gewoonweg niet weerstaan aan de prachtige gouden tint (maar verder meer daarover).

kleuren2a

Laten we dan nu de kleuren wat verder in detail gaan bekijken:

Cocoa bear

cocoabear2

Cocoa bear is een matte terracotta tint. Ik vind het niet makkelijk om goed gepigmenteerde bruintinten te vinden in het goedkopere make-upsegment. Deze bruintint met warme, rode ondertoon doet precies wat ik ervan verwacht! Ik vind dat dit soort tinten een prachtige warme gloed kunnen creëren bij een smokey eye.

Brown sugar

brownsugar2

Brown sugar lijkt wat op Cocoa bear, maar bevat shimmers. Bovendien neigt deze tint ook wat meer naar koper. Een prachtig kleurtje als je het mij vraagt!

Mocha

mocha2

Mocha is een matte donkerbruine kleur. Ik heb de laatste tijd een beetje een obsessie met matte oogschaduw. Ik vind het zo chique en gesofisticeerd staan, maar ben meestal nogal teleurgesteld door het pigment van dergelijke oogschaduw. Mocha geeft naar mijn gevoel voldoende pigment af. Een chocoladebruin kleurtje is sowieso onmisbaar in je oogschaduwcollectie! Ik gebruik het graag als donkere kleur in mijn arcadeboog.

Purely naked

purelynaked2

Purely naked is ook van die must have kleurtjes, een héél lichtbruine tint. Dit soort lichte oogschaduws lijkt misschien nutteloos (aangezien je ze niet goed ziet op de huid), maar ik vind ze juist prachtig om donkere kleuren mee te vervagen. Dit is een perfecte overgangskleur tussen de lichte highlighter onder je wenkbrauw en de donkerdere kleur op je ooglid. De kleur bevat ook lichte shimmers.

Prom night

promnight2

Dit een kleurtje waar ik heel erg naar uitkeek. Het lijkt me zo’n tint die je gewoon op je ooglid kan uitsmeren, snel wat vervaagt en meteen lijkt het alsof je veel werk in je make-up hebt gestopt. Het is een shimmery champagnekleur met een koele ondertoon. Afhankelijk van het licht zie ik er meerdere kleuren in: ik merk grijs, bruin, paars en zilver op. I love it!

Pretentious

pretentious2

Pretentious is een koperachtige gouden tint met een warme gloed. Wat een perfect kleurtje voor een herfstlook! Ik denk dat deze tint prachtig staat bij elke oogkleur, maar vooral blauwe ogen doet stralen. Het pigment is fantastisch.

Latte

latte2

Latte is een soort middenbruine matte kleur met licht warme ondertoon. Zo eentje waarmee je makkelijk every day looks mee kan maken. Het pigment stelt absoluut niet teleur.

Peach smoothie

peachsmoothie2

Dit is een mix tussen lichtbruin en oranje. Deze kleur is eveneens mat en is nauwelijks zichtbaar op mijn huid. Toch vind ik dit een supertint! Het is de perfecte kleur om bruintinten op een natuurlijke manier mee te vervagen, voor een lichte en draagbare smokey look.

Glamorous

glamorous2

Deze kleur is ietwat beschadigd. Mijn kat is nu eenmaal altijd héél nieuwsgierig als ik foto’s begin te nemen. Ook dit keer wilde ze continu in beeld komen en alles besnuffelen, alsook haar klauwtje door mijn oogschaduw halen 🙂

Glamorous is een shimmery lichtoranje tint. Wederom een kleur die goed past bij (mijn) blauwe ogen en die tegelijk naturel oogt.

Bada bing

badabing2

Bada bing is een chocoladebruine kleur met gouden shimmers erin verwerkt. De kleur valt zelfs nog iets donkerder uit op de huid. De shimmers zijn op de huid iets subtieler, waardoor de kleur eerder een matte uitstraling krijgt. Prachtkleur!

Moondust

moondust2

Moondust lijkt een beetje op Prom night, maar heeft een iets groenere ondertoon. Een prachtig herfstkleurtje vind ik dit! Het is volgens mij ook zo’n kleurtje dat op zichzelf al een mooie look kan vormen.

Unexpected

unexpected2

Unexpected is een matgrijze kleur met een paarse gloed. Ik koos dit kleurtje omdat het volgens mij goed bij mijn koude huidtype past (lichte huid, blauwe ogen). Ik denk dat ik deze tint vooral in de crease ga gebruiken.

Zo, dit waren alle twaalf kleuren. Ik heb natuurlijk ook wat swatches voor jullie gemaakt!

De eerste foto is telkens getrokken met flits, de tweede zonder flits.

swatches2

swatches3

Van links naar rechts: Cocoa bear, Brown sugar, Mocha, Purely naked, Prom night en Pretentious.

swatches4

swatches5

Van links naar rechts: Latte, Peach smoothie, Glamorous, Bada bing, Moondust, Unexpected.

Ik heb de kleuren zonder oogschaduwbasis aangebracht. Ik merk dat de matte kleuren het iets moeilijker hebben. Dit is eigenlijk altijd wel het geval met matte oogschaduw. Ik merkte achteraf trouwens dat de kleuren veel meer pigment afgeven wanneer ik ze swatchte op mijn hand in plaats van op mijn arm. Misschien maak ik nog wel even nieuwe foto’s!

Het enige wat ik kan aanmerken op de oogschaduw is dat de meesten nogal wat poeder verliezen wanneer ik er met een kwast doorheen ga. Opletten voor fall out dus, bij het aanbrengen!

Naast de losse oogschaduw pans kocht ik ook nog een pigment. Het gaat om los oogschaduwpoeder dat je voorzichtig met een kwast aandrukt bovenop je oogschaduw (of dat is toch wat ik altijd doe). Een pigment (what’s in a name?) is altijd rijker aan kleur dan een vaste oogschaduw. Ik koos voor de prachtige kleur Utopia:

utopia2

utopia

Hieronder zie je een swatch van de kleur:

swatchutopia

swatchutopia2

Links heb ik de pigment droog aangebracht, rechts nat. Wanneer je je oogschaduwkwast even nat maakt, komt de kleur nog meer tot leven! Dit kleurrijke potje bevat niet alleen een flinke dosis goud poeder, maar ook zilverkleurige, blauwe en roze glittertjes. Pretty!

Ik moest mijn nieuwe aanwinst natuurlijk meteen uittesten. Ik maakte er deze look mee:

hmm  hmm3

Ik gebruikte Pretentious op het bewegende ooglid, Peach smoothie en Cocoa bear voor het blenden en bracht Mocha aan in de crease. Vooral het warme effect van Cocoa bear vind ik mooi!

Natuurlijk wilde ik ook nog eens Utopia testen. Ik bracht de pigment nat aan op mijn bewegende ooglid:

hmm4

hmm5

Zie je de verschillende kleuren glitters?

hmm6

Al bij al ben ik heel tevreden met mijn bestelling! Het is zeker en vast een nuttige toevoeging aan mijn make up stash. Ik heb er ook helemaal niet zo lang op moeten wachten. De verzendkosten waren trouwens rond de 6 euro, niet slecht voor een Amerikaanse webshop! Maar let op, ik heb wel zo’n 30 euro douanekosten moeten betalen. Dat is helaas het risico dat je neemt wanneer je iets buiten de Europese Unie bestelt!

Wat is jullie indruk van dit merk?

handtekening

 

 

10 gedachtes over “Make Up Geek shoplog & review

  1. Superhandig artikel! Ik krijg zoveel zin om zelf de oogschaduws van make up geek te kopen maar betaal je elke keer zoveel douanekosten of is dat pech hebben?

    • Geen idee! Ik heb ooit eens gelezen dat ze bij de douane af en toe een pakje van de lopende band nemen om te controleren of het van buiten de EU komt… Het zou dus een kwestie van toeval zijn. Maar of dat ook echt zo is weet ik eigenlijk niet!

    • Makeup geek is verplicht om het factuur aan de buitenkant te plaatsen waardoor je dus elke keer die douanekosten betaald. Erg jammer maar het wel waard.

  2. Hey! ik heb een dringende vraag, normaal gesproken hoef je met paypal geen creditcard te hebben. Nu heb ik dus geld overgemaakt en wilde ik bij makeup geek afrekeken. Geeft de site aan dat ik een creditcard moet koppelen. Maar die heb ik niet en me geld staat al op paypal… groetjes!

  3. Pingback: Mijn basic oogschaduw look | Fashion Fever

Geef een reactie

