Liefde: Anastasia Dip Brow Pomade & Clear Brow Gel

front

Zoals sommigen onder jullie misschien weten, heb ik een lichte wenkbrauwobsessie. Ik ga de deur dan ook niet uit zonder bijgetekende exemplaren en heb daar best wel wat tijd voor over. Tot voor kort deed ik dat met het wenkbrauwpoeder van Catrice (een echte budgetaanrader trouwens!), maar op mijn wishlist stond al heel lang een resem producten van Anastasia Beverly Hills, het brow brand bij uitstek!

1

De make-up van Anastasia is best prijzig (je kan het gerust een luxemerk noemen), maar heeft ook een uitstekende reputatie. De producten zijn cruelty-free en dus niet getest op dieren. Jammer genoeg is het merk niet verkrijgbaar in België, maar tijdens een tripje naar Nederland kon ik het niet laten deze twee producten mee te nemen.

4

Ik keek er enorm naar uit om de Dip Brow Pomade uit te testen. Op het eerste zicht lijk je te maken te hebben met een crème-oogschaduw of een gel eyeliner, maar het gaat wel degelijk om een wenkbrauwproduct. Ik werkte voorheen altijd met een wenkbrauwpoeder, een wenkbrauwpotlood vind ik wat minder nauwkeurig werken. Anderzijds vervaagt wenkbrauwpotlood dan weer wat minder snel dan poeder. Deze Dip Brow Pomade belooft het beste van twee werelden samen te brengen: een nauwkeurige applicatie door middel van een fijn eyeliner- of wenkbrauwkwastje en een lange houdbaarheid!

5

Eerst en vooral: Anastasia beweert dat het product waterproof is. Dat wil ik voor een stuk weerleggen. Het overleeft vast een druppel regen, maar volgens mij moet je niet verwachten dat je na een zwembeurt met perfecte brows uit het water stapt. Het product is, eenmaal aangebracht, zelfs makkelijk te vervagen met wat water (en dan heb ik het nog niet over een reinigingslotion). Long lasting is het product echter wel! Ik merk dat mijn wenkbrauwen er op het eind van de dag nog steeds tip top uitzien (afhankelijk van hoe goed ik ze die ochtend heb bijgetekend natuurlijk).

Belangrijk is wel dat je héél weinig product gebruikt. De Dipbrow Pomade is heel sterk gepigmenteerd, dip je borsteltje dus zeker niet te enthousiast in het potje! Ik geef er de voorkeur aan om de kleur iets trager op te bouwen, dat ziet er wat natuurlijker uit. Ik begin daarom met een minieme hoeveelheid product, om daarna nog enkele keren wat bij te nemen.

Het vergt wat oefening om met de Dipbrow Pomade aan de slag te gaan. Met een droog product, zoals poeder, kon ik iets nonchalanter werken. Met een vloeibaar product (net zoals vloeibare eyeliner) kan je heel precies werken, maar vallen foutjes ook extra hard op. Ik zou het daarom niet aan beginners aanraden.

Over het resultaat ben ik alvast zeer tevreden! Het ziet er volgens mij niet onnatuurlijk uit, hoewel een beauty lover wellicht wel zal zien dat je je wenkbrauwen hebt bijgetekend (maar dat was volgens mij niet anders toen ik wenkbrauwpoeder gebruikte).

Op de eerste foto draag ik geen make -up:

voor

Op deze foto’s heb ik mijn wenkbrauwen bijgetekend:

na2

na

Waar ik ook heel blij van word is de enorme keuze aan kleuren in het assortiment! Je kan kiezen tussen acht tinten (wat toch behoorlijk veel is voor een wenkbrauwproduct?). Ik koos voor de kleur dark brown: een grijzige, bruine kleur met koele ondertoon. Ik vind de ondertoon van make-upproducten erg belangrijk, aangezien ik zelf een koud kleurtype ben en helemaal niet mooi sta met warme tinten op mijn gezicht. Maar ook kleuren met een rode, warme ondertoon zijn vertegenwoordigd in het assortiment (zie Google voor swatches).

3

Aanvullend kocht ik de Clear Brow Gel, een klassieker van Anastasia Beverly Hills. Ik gebruikte tot voor kort de wenkbrauwgel van H&M (zie hier voor een review), maar bleef steeds op zoek naar een variant die mijn wenkbrauwen een hele dag op hun plek houdt. Ik kam ze immers wat omhoog vooraleer ik ze bijteken. De Clear Brow Gel van Anastasia brengt makkelijk aan en zet mijn wenkbrauwen muurvast. Ideaal voor brows met een eigen willetje, zoals die van mij. Ook over dit product ben ik superenthousiast!

6

Ik kocht beide producten bij Douglas voor 27,95 euro en sindsdien maken ze trouw deel uit van mijn dagelijkse make-up routine!

wenkbrauwen

 

Een gedachte over “Liefde: Anastasia Dip Brow Pomade & Clear Brow Gel

Geef een reactie

