Mijn basic oogschaduw look

frontie2

Geregeld word mij gevraagd hoe ik mijn oogschaduw aanbreng. Hoewel ik hier altijd wat van opkijk (ik doe ook maar gewoon wat), leek het mij wel leuk om hier een artikeltje aan te wijden. Ik ben van plan om dit thema op te splitsen in drie losse blogposts, aangezien mijn basic look nogal varieert naargelang het aantal oogschaduwkleurtjes dat ik gebruik (juist ja: één, twee of drie). Vandaag toon ik je mijn single eyeshadow look.

Je leest het goed: voor deze look gebruik ik maar één enkele oogschaduw. In een ideale wereld had ik elke morgen de tijd om mezelf van een perfect paar opgemaakte ogen te voorzien, maar dat is nu eenmaal niet realistisch. Bovendien is heavy make up natuurlijk niet in alle omstandigheden gepast. Deze look is volgens mij gepast voor zowat elke gelegenheid. Het is een every day make up look die zeker en vast geschikt is voor school en op het werk. Daarnaast is het ook supermakkelijk en supersnel. Win-win dus!

Laat ons beginnen bij het begin: welke tools heb je nodig voor deze look? Simpel, één enkele kwast! Het geheim zit ‘em in het type kwast. Ik gebruik hiervoor een blending brush. Vergeet even de platte oogschaduwkwast en – god forbid – de zielige sponsapplicators die je vaak in het oogschaduwdoosje vindt.

fluffybrushklaar

De blending brush is een oogschaduwkwast met iets langere haartjes (een goeie centimeter lang). De haren zijn zacht en fluffy en staan een beetje bol. Mijn blending kwast is er eentje van Hema en kostte volgens mij nog geen 3 euro. Ik zou echt niet meer zonder kunnen!

brushesklaar

Even ter vergelijking: rechts zie je de blending brush, links een ‘gewone’ oogschaduwkwast van Hema. Zoals je ziet zijn de haren links korter en stugger en staan ze dichter bij elkaar. De kwast is ook platter.

Het verschil is nog beter te zien op onderstaande foto:

brushes2klaar

Stap twee: de oogschaduw. Als je maar één oogschaduw gebruikt, kies je er beter eentje die heel romig is en mooi vervaagt. Matte oogschaduw staat heel chique, maar is vaak moeilijker te blenden. Een glanzende oogschaduw werkt net iets makkelijker en sneller en vangt het licht mooi op. Als ik snel-snel wat oogschaduw wil aanbrengen kies ik voor een neutrale tint met een lichte shimmer, zoals deze van Make Up Geek.

kleurklaar

Vervolgens breng ik met een draaibeweging voldoende oogschaduw aan op mijn kwast en breng dit aan in de arcadeboog (voor de noobs onder ons: de arcadeboog is de plooi tussen het bewegende en vaste deel van je ooglid). Met een zachte ruitenwisserbeweging breng ik de oogschaduw van links naar rechts aan. Automatisch zal de oogschaduw zich ook verspreiden over je bewegende ooglid, maar dat zorgt juist voor een mooi effect. Als je een zachte oogschaduw gebruikt die makkelijk vervaagt, zal het resultaat altijd mooi zijn.

na3klaar

closeupklaar

Het leuke is dat je dit écht snel kan doen. Aangezien ik met glanzende oogschaduw werk, sla ik mijn oogschaduwbasis meestal over (al doe je dat misschien beter niet als je een vette huid hebt). Het is een kwestie van seconden met mijn geliefde blending brush! Al kan je natuurlijk ook nog snel wat eyeliner toevoegen als je daar de tijd voor hebt.

Zoals je ziet is het resultaat behoorlijk subtiel. Ik heb dan ook gekozen voor een zachte tint. Je kan de de look natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wil door al dan niet voor een donkerdere kleur te gaan.

naklaar

Volgende keer laat ik jullie mijn oogschaduw look met twee kleuren zien, een iets minder subtiele variant van deze look, die natuurlijk wat meer tijd en moeite vergt.

Ben jij ook zo’n fan van de blending brush?

handtekening

Een gedachte over “Mijn basic oogschaduw look

Geef een reactie

